PJ zei:
Is het zo moeilijk om te zien dat in dit geval CZ advies geeft en niemand anders? Als je je spijkers op zult laag water moet zoeken, dan heb je kennelijk geen punt.
Wees een flinke jongen, en leg even een garantie-verklaring af dat jij in zult staan voor alle eventuele boetes van de AFM richting willekeurige publishers in Nederland; zoals Daisycon heeft mogen ondervinden kan dat tot zeg ? 900.000 per geval oplopen, maar dat moet voor jou geen probleem zijn.
Zoals jij je ongetwijfeld ook niet zult realiseren - wat er trouwens in rood staat afgedrukt : 'voorbeeld' - kunnen er ook variaties op deze banner geplaatst worden, zonder dat de publisher het zich realiseert. Gemaakt in opdracht van bedrijven zoals CZ ( die hier best wel verantwoordelijkheid voor mag nemen maar het tot dusver niet doet.
En vaak is slechts sprake van een bedrijf dat aan reclame-jongens een opdracht geeft, en die realiseren zich nog in het geheel niets.
En wanneer het Google-systeem zich er niet op focust, kan er zomaar "een vergelijkbaar aan bemiddeling" advertentie staan, immers is meestal niet alleen content-gerelateerd maar tevens gebonden aan gepersonaliseerde interesses van de bezoeker. Wel weergegeven op de website van de publisher, die daarvoor geheel aansprakelijk is en mogelijk zelfs geen affectie met financiele bemiddeling heeft maar wèl Google heeft aangezocht om reclame op zijn/haar website te plaatsen. En dus verantwoordelijk is.
We hadden al begrepen dat jij een overdreven adept van Google bent, maar dan zul je ook weten dat binnen het Google systeem ook andere advertentie-aanbieders een rol kunnen spelen. Hoop ik. En eer tot elkeen is doorgedrongen hoe hier de autoriteiten als AFM en ACM denken en werken, kan er veel tijd verloren gaan.
Kun je imho beter
en graag overbodig, op tijd een waarschuwing los laten.
Dank voor je positieve inbreng.