Behoefte aan een Merchant ervaringssysteem ?

7 dec 2012
4
0
0
#1
Avond !

Ik vroeg me af;

Is er behoefte aan een website waar we (onafhankelijk) merchants kunnen ranken (op meerdere factoren, uitbetalingssnelheid, communicatie, etc) ?
Of is dit er al in NL ?
 

Johan

Nieuw lid
22 sep 2010
79
0
0
#2
ik zou hier wel gebruik van maken als dit er was. Geeft affiliate toch net een wat sterkere positie tegenover de soms bedoeld of onbedoeld arrogante houdeindg van adverteerders.
 
12 jul 2012
287
0
0
#3
Lijkt me ook interessant, lekker klagen over merchants en hun uitbetaling/afkeurpercentage etc ;D :mad:

Ik heb nu ook een aanzienlijk bedrag wat al 3 maanden geleden is goedgekeurd maar nog niet uitbetaald (merchant heeft factuur nog niet voldaan), wat is nou de drempel en wat kun je eraan doen??
 
12 jul 2012
287
0
0
#5
kan me voorstellen dat de TS het net iets uitgebreider had willen zien met meer een review systeem.

Vind dit wel een goed voorbeeld (andere branche):

http://www.dutchbodybuilding.com/reviews/
 
7 dec 2012
4
0
0
#7
Allo !

Ik zal komende tijd een opzetje maken, welke factoren zijn voor jullie nog meer van belang ?

Wat denken jullie van de volgende onderdelen:

- Afkeuringspercentage (beoordeling 0..10)
- Tijd tot betaling (beoordeling 0..10)
- Klikregistratie (worden kliks wel geregistreed) (beoordeling 0..10)
- Communicatie/ ticket afhandeling (beoordeling 0..10)
- Controle mbv testbestelling (geslaagd, niet geregistreerd, afgekeurd)
- Vrije invoer bij beoordeling (toelichting mbt de beoordelingen)
- Publiekelijk/ Prive? (Ja/ Nee om dit alleen voor eigen registratie te gebruiken)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#8
Wim zei:
Ik ga even voor padvindertje spelen :
Echt een 'ouwe' smurf, padvinder wordt als term in de scouting al lang niet meer gebruikt. ;D
Klopt : in mijn tijd bestond scouting nog niet, daarentegen vonden wij het pad wèl ;)
Overigens had ik meer de ANWB voor ogen, die lijkt ook menig pad te vinden, al zitten ze daar dan weer te eieren met rampvoorspellen
waarbij de ramp niet komt opdagen. Eigenlijk het omgekeerde van de NL overheid, rampen ontkennen totdat het niet meer gaat, en
dan zeggen ze net als de Nederlandse Bank : in beide gevallen hebben we het voorspeld.

@PeterH:
kan me voorstellen dat de TS het net iets uitgebreider had willen zien met meer een review systeem.

Vind dit wel een goed voorbeeld (andere branche):
Dat idee had ik nou ook ;D
maar eerst even je voorbeeld, daar gaat het over produkten, is toch wat makkelijk te doen.

Nu het heikele punt: dit forum heeft jaren geleden de warme en koude douches gekend voor netwerken en adverteerders, jawel !
En ook best wel terecht.
Heb er ook nauwelijks aan meegewerkt, al is het verdwijnen niet aan mij te wijten. Dat laatste ligt bij de forumeigenaar.

Iedereen kan het ook zelf bedenken ! Hoeveel affiliates treden hier op dit forum op onder eigen, ware en volledige naam ? En dus
veilig achter een masker ?
Maar we gaan wel de adverteerder in kwestie met naam en toenaam, de hele waarheid en soms andere zaken erbij, vermelden,
aan de schandpaal nagelen met pek en veren.
Dit forum is publiek, en ook voor google toegankelijk. Moet je je eens voorstellen wat voor impact dat voor iemands bedrijf kan opleveren.
Wij worden allemaal geacht zoekmachine-kenners te zijn. Juist dan moet je dit niet willen.l

Dan heb je nog het aspekt, dat voor de één een adverteerder een juichkreet oplevert en voor de ander zwarte Piet met roe. Zo heeft -
voor hoe lang nog - M4N een systeem met eCpc, een indicator en meer niet, maar toch waardevol plus een beoordelingssysteem wat
óók meetelt in de totaalbeoordeling. Ieder kan een stem vergezeld van argumentatie intoetsen.
Bij Zanox verdwijnt dat allemaal en zelfs de statistieken komen nog immer met de postduif.
Het maakt alleen uit, of je een bannertje van een energie-aanbieding op startpagina ( 45.000 + pagina's ) neerzet, of op een 5-tal
pagina's tellende website voor modelspoorwegen. Met of zonder krultang.
Zet je de beoordelingen van beiden naast elkaar, ga je behoorlijk nat.

Om die reden ben ik vóór een faciliteit om met elkaar beoordelingen uit te wisselen, maar tegen het vermelden van identificatie van de
betrokkene. Zou Sjoerd misschien een voor zoekmachines niet leesbare popup kunnen bedenken.

Maar let op: is mijn persoonlijke mening. Ik ben géén moderator en voor de rest heb ik met de forumleiding ook helemaal niets in te
brengen. ;D
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#9
ouwesmurf zei:
Ieder kan een stem vergezeld van argumentatie intoetsen.
En toch worden reviewsites steeds belangrijker, ook voor Google. Ongeacht de kwaliteit, want inderdaad kan iedere gek een meninkje intoetsen. Iens is daar groot mee geworden, al is de waarde nihil: het zijn niet bepaald gourmets die daar hun meninkjes geven.

Ook reuze interessant: mensen die een hotel of vakantiebestemming 5 sterren geven, met als onderbouwing "helemaal toppiejoppie". Weet je in ieder geval dat je daar heel ver uit de buurt moet blijven omdat het er erg slecht is voor je geestelijke gezondheid.

Toch werk ik zelf ook met reviews. Maar wel gecontroleerd: alleen eigen klanten hebben eenmalig toegang tot de survey, dus concurrenten die iemand inhuren maken geen kans en ook de gekkies niet die ontevreden zijn en hun rancune op tig sites willen ventileren.

Wil je er zinnige informatie uithalen, dan moet je je vragenlijst bovendien goed structureren. En niet vergeten om controlevragen in te bouwen: als iemand klaagt over de klantenservice en nergens aangeeft per mail, telefoon of anderszins contact te hebben gehad met die klantenservice, dan moet je dat er natuurlijk wel automatisch uitfilteren.

Maar de norm is nog steeds: iedere reactie is er een en goed voor Google, dus letten we maar niet op de kwaliteit.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#10
Eens, PJ, maar ook bij Iens, Zoover, of een reisboer of een bungalow-tussenschakel gaat het om de produkten. Wanneer iemand een Opel
Astra van een bepaald type en bouwjaar afkraakt heeft dat nog niet 100% effekt naar Opel, dat doen ze zelf wel via GM.

Wanneer iemand op dit forum of op een aparte website deze aktie gaat toepassen, en 100% succes gaat hebben - en wanneer je maar
sensatiegroot negatief gaat berichten direct en/of indirect - bereik je een pyrrusoverwinning. Website succes » affiliatemarketing naar
de vernieling geholpen. In ieder geval bereik je daarmee dat je huidige collegae er de gevolgen van kunnen gaan merken.

En of iedereen daar nu blij mee zal zijn :-\
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#11
Hoe blij denk je dat restaurants zijn als een of andere nitwit op Iens een negatieve beoordeling plaatst omdat er geen kers op de appelmoes zat?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#12
PJ zei:
Hoe blij denk je dat restaurants zijn als een of andere nitwit op Iens een negatieve beoordeling plaatst omdat er geen kers op de appelmoes zat?
Niet, maar ik had dan ook hierboven en elders al meermalen aangegeven eigenlijk niets te zien in het initiatief van topicstarter, maar
ook niet in het systeem van Iens en Zoover etc.
Evenmin - je kunt al die berichten op dit forum er nog op naslaan - het forum-item van de koude en warme douches. Jaren geleden is dat
zelfs op dit forum nog letterlijk/figuurlijk ontploft.
Een netwerk kwam toen in verdrukking, en is tegenwoordig één van de favorieten.
Heb me toen uit noodzaak nog van een nieuwe nickname voorzien, beetje tè veel partij gekozen voor dat netwerk. 8)

Zolang het niet zò is, dat iedere affiliate met naam èn toenaam èn websiteadres alleen dan kritiek kan uitoefenen met een machtsmiddel
als internet jegens een adverteerder die wel publiek bekend is, is een dergelijk review schadelijk voor de tegenpartij èn tegelijkertijd
schadelijk voor onze eigen markt. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Als affiliate marketeers weten we toch en kennen we toch de macht van internet ?

En inderdaad, daarmee trek ik tegelijktijd de handelwijze van clubs als zoover, iens etc. in twijfel. Je kunt dit nooit 100% correct
uitvoeren, op straffe van het simpele feit, dat je dan zelf gaat inbreken : en de review van een ander , van een eigen review
voorziet, die dan niet meer voor 100% de mening weergeeft van de reviewschrijver. Een fake dus.