Dixons/ Dynabyte affiliate campagne

14 apr 2011
1
0
0
#1
Geachte affiliate,

Via deze weg willen wij jullie informeren dat op dit moment geen orders getraceerd worden op www.dixons.nl en www.dynabyte.nl en eventuele orders zullen worden afgekeurd.

Afgelopen donderdag 11 augustus zijn voor beide formules nieuwe websites gelanceerd, daar waar bewust nog geen trackingcodes geïmplementeerd zijn. Wij hebben de betreffende affiliate netwerken gevraagd dit tijdig te communiceren.

Op dit moment zijn wij de verschillende affiliate netwerken aan het evalueren/ heroverwegen en binnen afzienbare tijd zullen wij exclusief bij één netwerk onze MyCom, Dixons en Dynabyte campagnes onderbrengen.

Wij houden jullie op de hoogte m.b.t. de vorderingen en zodra er een keuze is gemaakt voor een netwerk.

Bedankt voor jullie begrip.

BAS Group (MyCom/ Dixons/ Dynabyte)
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
En dus gaan jullie er gemakshalve van uit, dat wij - zodra jullie uitgedacht zijn - een bordje met "storing" laten zien , geen inkomsten verwerven, en na maanden naar een netwerk van jullie keuze moeten gaan om opnieuw te beginnen .
Tijdens de verbouwing gaat de verkoop niet door. Ongeveer dit ?

Kan u meedelen, dat ik in ieder geval, andere aanbieders zal ( moeten ) inschakelen om de bezoekers het nodige aan te bieden, dat bordje met "storing" maakt meer kapot dan je lief is.

Of jullie aanbod tzt al dan niet opnieuw wordt opgenomen, zullen we dan zien.
Het feit dat jullie affiliates op deze wijze laten paalzitten, is een kerf op jullie stok.


Bedankt voor uw begrip ;D
 
B

Beachboy

Guest
#3
Op dit moment zijn wij de verschillende affiliate netwerken aan het evalueren/ heroverwegen
Genade zeg...ik dacht dat jullie een professionele instelling waren, moeten jullie dan NU nog eens gaan evalueren? Lijkt me dat alle data en dergelijke al voorhanden is.
Veel plezier met vergaderen en lunchen, bij mij liggen jullie er uit.
Alternatieven genoeg.
 

PimM

Nieuw lid
8 apr 2008
186
0
0
#4
Wij hebben de betreffende affiliate netwerken gevraagd dit tijdig te communiceren.
Dat is in ieder geval zeker niet waar. Ik heb de afgelopen dagen bij verschillende netwerken geinformeerd en die zeiden niets te weten van bovengenoemd besluit. Het zal vast op eenzelfde manier gecommuniceerd zijn als bij Chear/Leader (niet dus).

Maar wel fijn dat we straks weer terug mogen komen bij jullie als affiliate!
Erg onprofessioneel allemaal.
 
S

svteg

Guest
#5
Daisycon mailde gisteren:

De trackingpixel van Dixons is van de website verwijderd vanwege een technische verhuizing van Dexcom retail (waar Dixons onderdeel van is) naar Almere toe. Een oplossing hiervoor is op korte termijn niet voorhanden. We hopen dat het programma met tracking van Dixons z.s.m. weer beschikbaar is via Daisycon. In de tussentijd is het wellicht handig om alle links om te zetten naar bijvoorbeeld iCentre, Elektrokoopjes of Kijkshop.
Van andere netwerken geen bericht. Niet via de mail althans.

Wat een lachertje, een merchant die zo nonchalant met affiliate marketing omgaat. Waarom Daisycon hoopt dat ze zsm weer beschikbaar zijn is mij een raadsel (ja, ik weet het, het gaat om geld), het zou netwerken sieren om dit soort rotte appels een netwerk penalty te geven.
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#7
Dan vraag ik me toch af, als de adverteerder eenzijdig de stekker eruit trekt en de netwerken dit niet communiceren. Wat gebeurt er dan met het verkeer dat de affiliates sinds 11 aug zijn blijven sturen?

Het klinkt toch niet als een gek standpunt dat je als affiliate geld wil zien voor die klikken als niemand de moeite neemt om te laten weten dat de tracking pixel eruit ligt.

Het lijkt me niet dat MYCOM pas op 11 augustus heeft besloten de tracking pixel te verwijderen.
 
S

svteg

Guest
#8
Als ik me niet vergis werkt Dixons/Dynabyte met Daisycon, Zanox en Tradetracker

De eerste heeft gisteren via de mail laten weten dat sales niet gemeten gaan worden vanwege het ontbreken van de trackingpixel. Zojuist nieuwsbrief van Tradetracker en Zanox ontvangen, maar er wordt niks gezegd over Dixons of Dynabyte, ook in de beheer software kan ik er niks over vinden.

Zijn de betreffende affiliates via een persoonlijkere mail benaderd? Hoe zit dat?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
Als ik me niet vergis werkt Dixons/Dynabyte met Daisycon, Zanox en Tradetracker
Plus, en plus biedt meer, M4n : zij refereren vandaag in een mail aan een kontrakt waarin een formele afhandelingsprocedure voorzien is. Of dat kontrakt gesloten is met Dexcom danwel de BAS groep maakt niet uit, de rechtsopvolger geniet ook van de juridische geneugten van het overgenomen bedrijf.
Dat enerzijds.
Anderzijds zal elke "afvloeiingsregeling" slecht zijn, kost tijd, kost energie om produkten te vervangen en klikverlies.

duidelijk is wel dat de BAS groep haar visitekaartje heeft afgeven : "à bas"
 

PimM

Nieuw lid
8 apr 2008
186
0
0
#10
Al iets meer bekend?

Kan de topicstarter (BAS Group) misschien een update plaatsen of ze zich gaan houden aan de opzegtermijn van de netwerken zoals M4n en Daisycon? Of is het gewoon hakken met de botte bijl?
 
26 mei 2011
1
0
0
#11
Nog steeds niets bekend? Ben nu namelijk alle Dixons en Dynabyte affiliate links uit mijn website aan het halen en kost nogal veel werk.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#12
Ben nu namelijk alle Dixons en Dynabyte affiliate links uit mijn website aan het halen en kost nogal veel werk.
Doe je toch iets verkeerd ;)

Weliswaar ging het me 'aan het hart' gegeven de samenwerking in de afgelopen jaren, maar in de webshops was het een kwestie van 1 buttondruk met opdruk 'purge'.

"Elk nadeel heb z'n voordeel" sprak Cruyf :
Lang gedacht, 'gaat goed zo' en nu gedwongen om nog wat meer partners toe te voegen. Kan het je aanbevelen.
Dat inpassen, ja , dat kost iets meer tijd. Zoals positivisme altijd meer vergt dan negativisme, maar altijd méér oplevert.