[Frustratie] Bizztravel tracking december

Ulco

Nieuw lid
19 nov 2007
42
0
0
#1
Even een vraagje: zijn er nog meer mensen die in december weinig/geen sales voor Bizztravel (via Daisycon) hebben gehaald?

Normaal gesproken heb ik elke 1 à 2 dagen een sale maar tussen 23 november en 3 januari geen enkele terwijl de kliks gewoon op hetzelfde niveau door zijn gegaan. Uiteindelijk heb ik 30 december een testboeking gedaan en toen kwam ik er achter dat er geen tracking code op de bedankt-pagina stond (zie: http://www.gintou.nl/etc/bizztravel-bedankt.html).

Daisycon is gaan testen op 3/4 januari, toen stond de tracking-code er opeens weer wel (zie: http://www.gintou.nl/etc/bizz-bedankt.html). Bizztravel zou zelf nog reageren maar toen werd het stil, ondanks meerdere mails van mij tot 19 januari niets meer van Bizz of Daisycon gehoord.

Uiteindelijk van Daisycon nog de reactie gehad dat volgens hun alles goed is maar dat ze erachter kwamen dat sommige sales met "test" als naam niet geregistreerd worden. Kan zijn maar dat verklaart natuurlijk niet dat de conversie-code opeens weg is. Heb ik zelf ook getest en is gewoon onzin.

Ik raak er inmiddels een beetje gefrustreerd van. Maak al >15 jaar websites en nog nooit is er ergens code spontaan verdwenen en net zo spontaan weer terug gekomen. Met andere woorden: Bizztravel moet hier waarschijnlijk gewoon vanaf weten en houdt het onder de pet. Daisycon vertrouw ik ook niet helemaal aangezien ze zoiets gewoon in de statistieken zouden moeten kunnen zien. Nou is het wel zo dat ik over het algemeen extreem positief ben over Daisy dus wil ze niet meteen de zwarte piet toeschuiven maar toch...

Zijn er hier meer mensen met in de periode 23 november - 3 januari afwijkende cijfers? Ik vermoed dat ergens in die periode de Daisycon tracking er volledig uit gelegen heeft of dat ze hem selectief (x% v/d sessies) hebben getoond. Hoe dan ook ben ik er nog niet klaar mee... :-(
 

DvK

Nieuw lid
22 jun 2010
96
0
0
vkimedia.com
#3
Wat ik nooit zo goed snap is waarom de netwerken hier niet harder achteraan gaan? Jij hebt alleen je eigen statistieken en merkt het op. Daisycon (in dit geval) heeft de complete statistieken dus mocht zoiets spelen dan moet het hun toch ook zeker zijn opgevallen. Hun lopen net zo goed omzet mis toch?
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#4
Wat ik nooit zo goed snap is waarom de netwerken hier niet harder achteraan gaan?
Je hebt gelijk, daar niet van, maar wat zou jij doen wanneer je daarzonder al omzetstijgingen realiseert , de een van 40% , de ander van 30% en de rest in die omstreken.
Hoevaak reageren collegae niet in de zin van : "wanneer de eCPC per adverteerder uiteindelijk maar boven een bedrag uitkomt, kijken we nergens naar".
Ulco heeft ook gelijk met het signaleren, maar eigenlijk - maar dan wel in een afgeschermd forumdeel - zou zo'n signalering in een lijstje moeten, zodat we de conclusie kunnen trekken, maar even niet samenwerken met die geliste adverteerders.
Maar omdat ieder zijn of haar eigen normen hanteert, krijgen we er nooit eenheid in.

Alles tezamen is het voorlopig voor netwerken niet interessant om hier aktie op te nemen, immers een stuiterende adverteerder kan tzt altijd nog positief uitpakken, en voorlopig draait het best.
Vind het zelf ook niks in het kwadraat, maar neig wel steeds meer naar de eCPC filosofie en een beperkte groep adverteerders, is niet anders.
 

Paxz

Powered by Daisycon
31 jul 2009
422
0
0
www.paxz.com
#5
Goedenmiddag,

Uiteraard nemen wij de bevindingen van onze affiliates erg serieus. Wij zijn reeds samen met Bizztravel het gehele programma aan het bekijken en aan het testen om te kijken of er sprake zou zijn van het niet juist functioneren van dit programma en waar dit aan zou liggen.

Wanneer jullie op- of aanmerkingen op het programma van Bizztravel hebben kunnen jullie die sturen naar info@paxz.nl. Wellicht helpt ons dat om sneller eventuele problemen op te zoeken die we dan uiteraard zo snel mogelijk proberen op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Paxz en Bizztravel
 
#6
Sorry even reageren.

Ik lees de gehele topic in een keer en zie veel negatieve berichten.

En nu in eens!

PAXZ

De zin waar ik me boos om maak is.

Wanneer jullie op- of aanmerkingen op het programma van Bizztravel hebben kunnen jullie die sturen naar info@paxz.nl.


Ze bedoelen: stuur even een email en plaats het niet hier dan hoeven we ons de niet hele tijd in te dekken!

ik promoot geen bedrijf van paxz of in travel maar dit is toch wel een rot post!

zorg gewoon dat alles werkt..
 
11 jan 2008
4
0
0
#7
@Ulco,
Ik heb net even gekeken, op het eerste gezicht is er niks raars aan de hand, in de door jou genoemde periode dagelijks sales en geen noemenswaardige afwijkingen. Ik bel je dadelijk even om dit verder te bespreken.

@Peter,
We vragen om je problemen naar info@paxz.nl te sturen omdat dat efficienter werkt.
Email komt direct bij ons binnen, een forum bericht niet, vandaar.

@all: een werkende tracking is voor ons als netwerk net zo belangrijk als voor de affiliates dus jullie kunnen ervan verzekerd zijn dat we dat bij alle adverteerders scherp in de gaten houden en uitgebreid gaan testen als er ook maar een klein vermoeden is dat er iets met de tracking aan de hand zou zijn.

Groeten,
Andre Warringa
Daisycon/Paxz
(die er na het posten van dit bericht achterkomt dat hij niet met zijn Daisycon account ingelogd is ;)
 

Ulco

Nieuw lid
19 nov 2007
42
0
0
#9
Inmiddels heb ik Andre gesproken. Was eigenlijk ziek (en dat was te horen) maar speciaal voor de gelegenheid toch even uit bed gekropen. Kwam er eigenlijk op neer dat als ik mijn mond zou houden en niet zoveel zou zeiken mijn ticket naar Istanbul al klaar lag. O nee, dat fantaseer ik er nou bij...

Blijkbaar valt aan de statistieken die Daisycon zelf heeft valt niet zo heel veel afwijkends te zien maar ze zijn het nog serieus aan het napluizen. Wel 2 mails van mij gemist door de drukte. Blijft een rotexcuus maar januari is dé boekingsmaand voor vakanties dus daar kan ik me wel wat bij voorstellen (zeker als bepaalde iemanden dan ook nog ziek zijn).

Al met al ben ik weer tevreden, beetje ongelukkige communicatie geweest maar mijn meeste zaken gaan via Google (en probeer daar maar eens iemand te spreken die *iets* weet) dus ik ben wel wat gewend :)
 

Netoda

Nieuw lid
18 dec 2008
42
0
0
netoda.nl
#10
Ik ben blij voor je dat je probleem opgelost is, deze problemen komen helaas (te) vaak voor in de Nederlandse affiliate wereld. Ik denk dat dit forumbericht wel geholpen heeft bij het oplossen van het probleem ;).