willie wortel zei:
Maak een nette website met een mooie layout, zorg voor een pakkende titel en relevante domeinnaam. Meld je aan bij netwerken en pleur er dan een zooitje advertenties op. Want zonder materiaal kun je geen website invullen, net zo min kun je een muur verven zonder verf.
willie wortel zei:
Je hebt een site met niets omdat je geen feeds hebt... Wat heb je de adverteerder dan te bieden? Waarom zal die zijn feeds gepresenteerd willen zien in een omgeving die uit niets bestaat?
En waar moet hij die feeds dan vandaan halen?
Willie Wortel, je begon zo goed ..........
Het is nog niet zoooooooo lang geleden, dat er alleen maar een affiliate-relatie met adverteerders kon ontstaan mits er een goed lopende bestaande website aan ten grondslag lag. Niks datafeed, niks al reklame, zie ook de reaktie van Wim.
Alleen indien een affiliate al geruime tijd aktief is, kun je "vooraf ongezien" middelen verkrijgen gebaseerd op wat je hebt opgebouwd ( zie ook de opmerking van Mozilla ).
Er is 'even' een periode geweest dat affiliates een database gedragen website massaal konden parachuteren, wereldwijd.
Toen kwam Google erachter, dat de tot stand gekomen sales eigenlijk alleen maar tot stand zijn gekomen dankzij de verwijzing van Google die de produkten feitelijk aan het promoten was. Die dacht "kan ik ook en beter".
Natuurlijk is er een verschil : een website uit hobby droppen en kijken wat er van komt, of als beroeps en dus afhankelijk van inkomsten een bedrijfsmiddel de wereld in helpen. In het laatste geval kun je maar beter eerst zorgen voor een goeie website en een perfekte positie in de zoekresultaten voordat je je waagt aan onbekendheden als datafeeds.
De opmerking van de topicstarter dat hij zich wil begeven
in een heel brede markt met fysieke produkten, betekent al dat het onderwerp affiliate-marketing nog niet duidelijk is.
Dus help je de TS echt niet met blijven vragen om een datafeed.
Sluit me geheel aan bij de voorgaande opmerking van PJ:
"
Je zult niet alleen tegenover de merchants een goed verhaal moeten hebben maar ook tegenover Google, als je tenminste bezoekers wilt trekken."
Daar begint het hele verhaal namelijk bij en wil je een goed verhaal hebben, moet dat onderbouwd zijn met een ( ondernemers-)plan waarom en waarmee jij of de topicstarter die produkten zo goed kunt verkopen.
Een fysiek produkt ( heel breed toch ? ) als een wasmachine, komt volgens de schatting van Google neer op 14.500.000 vermeldingen in de resultaten. @Topicstarter : hoe zie je dit voor je , hoe denk jij 1 wasmachine op positie 1 krijgen en dus een kans van 50% om die ene machine te verkopen 8)