saturnus10 zei:
Dank je, oude wijze Smurf!
Toch bespeur ik, ook bij sommige grote netwerken, dat er steeds vaker "handig" gebruik wordt gemaakt van de mededeling "Nog niet gefactureerd aan merchant" terwijl de sales al langere tijd zijn goedgekeurd.
Mij bekruipt het idee dat het verhaal over "nog niet gefactureerd" en "betaling nog niet ontvangen" een grapje is om de publisher aan het lijntje te houden, tenzij de boekhouder een hele lange vakantie aan het houden is...
Maar goed, we gaan gewoon door en blijven geloven in ieders goede bedoelingen!
oude klopt, wijze trek ik in twijfel, ik kijk slechts om me heen en "huiver" ..... soms.
Zo'n zin als "Nog niet gefactureerd aan merchant" lijkt verdacht veel op die van Tradetracker en hebben op mij steevast het effect "nou, doe dat dan!"
Maar bij stevige omzet kun je bij Tradetracker op je blote knietjes vragen om .......
niettemin, wil je méér zekerheid, is er slechts Daisycon.
Peter :
60 dagen keuringstijd? Bye bye adverteerder.
geen andere reactie mogelijk : 100% eens.
Wat ook baaie irritant is, is een adverteerder in outlet, die al jarenlang bij bezoek aan de website een popup laat poppen met verzoek om een nieuwsbrief aan te schaffen, en vervolgens de eventuele sale afwimpelt obv nieuwsbriefklant.
Mag de commissie iets hoger zijn in percentage, in kansen lag het ongeveer op 35%.
Maar dit geneuzel is nu al vele jaren zo in alle variaties. Er is helemaal geen nieuws op dit front.
En toch gaan we door. Dat weten de mediaburo's , dat weten de netwerken, en eigenlijk weten we het zelf ook wel.
2 weken na de sale, is niet 2 maanden. Wanneer dat bijgehouden moet worden met handwerk, zou ik het geloven, maar vrijwel alles gaat met handscanners en niemand vraagt ( ik ook niet ) "wat - vervoerder- ga jij hierna met mijn handtekening doen ? "
Daarbij, klanten zijn slimmer geworden, die bestellen niet 1 exemplaar, dan 14 dagen wachten op toezending van de grotere of kleinere maat, etc etc.
Ze bestellen gewoon 3 in 1 keer, drie verschillende maten. Dus tel ik op voorhand elke fashion sale gedeeld door 3. Keuren na 14 dagen.
Maar het zijn de netwerken die de klant binnen harken, en loopt die te twijfelen gaan ze akkoord met tropische condities om ze maar te winnen van de concurrent. En 'wij' accepteren.
Wat willen we dan ?
Dan hou je een aantal mensen over met als instelling "na mij de zondvloed, ga zoveel mogelijk nu binnen harken tot elke prijs, en daarna bekijken de anderen het maar"
Vergeet niet : heb je in 1 maand 3 sales, dan valt het op dat enkele sales
storend slecht verlopen en verstiert het je plezier in werken..............
Daarentegen: heb je in 1 maand 300 sales, heb je geen tijd en ook niet meer de behoefte om ze stuk voor stuk te volgen,
kijk je dan eens in de zoveel tijd naar gemiddelden, valt het nog mee : er blijft "genoeg" over om door te gaan en echte storingveroorzakers 'wip' je er dan uit.
Heb zomaar het idee, dat dàt - is niet anders - de enige goeie methode van werken is. Super Mario wint in de games immers ook altijd ;D