Ideetje voor Affiliate netwerken?

cindy77

Nieuw lid
16 dec 2010
25
0
0
#1
Jullie inbox zit dagelijks ongetwijfeld net zo vol als die van mij met alle mails over updates, acties en startende of aflopende affiliate campagnes. Gisteren op de affiliate dag was men vaak bezig over remarketing / retargeten / gerichte email acties etc. en telkens had ik zin om op te merken dat ook Affiliate netwerken hier nog wel iets te leren hebben.

Hoeveel effectiever zou het niet zijn als je in ieder affiliate netwerk zou kunnen aangeven welke updates je wel / niet wenst te ontvangen?
Voorbeeld:
- alle nieuwe campagnes voor die en die categorie (maar niet voor die 50 andere categorieën)
- idem voor acties enz.

Ik heb er namelijk als reizenaffiliate geen boodschap aan dat er x% korting is op computers, kinderkleding of koffiepads. Beperktere updates zouden misschien maken dat ik de mails wel een keer goed lees en er niet vlug vlug doorheen scroll, omdat ik anders 3 uur per dag alleen maar mails lees.

Of is dit gewoon al mogelijk en zie ik het over het hoofd?
Wat is jullie mening en hoe staan affiliate netwerken hiertegenover?
 

Johan

Nieuw lid
22 sep 2010
79
0
0
#2
helemaal mee eens. Wat dit met retargeting te maken heeft niet maar maar idd
Ik zou willen instellen op programma niveau of ik updates kan krijgen + nieuwe in bepaald segment ofzo..

Om exact dezelfde redenen als jij cindy77

Groetjes
 

cindy77

Nieuw lid
16 dec 2010
25
0
0
#4
Als affiliates kunnen aanvinken welke categorieën hun interesse hebben (bijvoorbeeld "boeken" & "Reizen", maar niet "audio" of "telefonie"), dan beperk je al snel het aantal updates. Het is dan aan de netwerken om te bepalen onder welke categorie nieuws valt.
Daarnaast zou je ook kunnen aanvinken per adverteerder of je op de hoogte wilt gehouden worden.
Of bijvoorbeeld enkel nieuwe campagnes of stopgezette campagnes. (dit laatste wil ik liefst niet missen)

In dit geval heeft het inderdaad niets te maken met remarketing, maar ik zat er aan te denken tijdens de sessies. Meer aan het feit dat de netwerken weinig moeite doen om relevante informatie bij relevante affiliates te brengen. Lijkt hen misschien niets op te leveren, toch geloof ik wel dat dit tot meer conversies of voorkeur voor een netwerk kan leiden.
 

Caroline

Nieuw lid
20 nov 2008
44
0
0
#5
Steun dit volledig. Ben zelf zo ver gegaan dat ik me maar van de mailings van alle netwerken heb uitgeschreven (en ze persoonlijk heb laten weten dat als ze me niet 1 op 1 informeren bij een programma stop dat ze echt ruzie hebben). Bij de netwerken heeft het blijkbaar geen prio, ws. zeuren te weinig affiliates ;D.
 

ilmar

Nieuw lid
19 sep 2010
56
0
0
dfmanager.com
#6
Uitstekend initiatief, hier moeten we meer aandacht voor vragen! Ik heb me nog niet uitgeschreven, maar ik gooi update mailtje zo vaak ongelezen weg dat GMail ze inmiddels in de spam box deponeerd. Schiet dus volledig zijn doel voorbij.
 

YVANYVAN

Nieuw lid
24 aug 2005
478
0
0
#8
Inderdaad, ik lees (zoals vele anderen) ook al die overbodige mails niet meer, er zit te veel (meestal alles) bij wat ik helemaal niet kan gebruiken wegens mijn onderwerp niet.
 
6 sep 2010
146
0
0
www.daisycon.com
#9
We gaan zorgen dat jullie op termijn Daisycon nieuws kunnen ontvangen per channel. In de tussentijd zou je gebruik kunnen van de RSS feed per channel. Voor reizen is dat bijvoorbeeld http://rss.daisycon.com/nl/rss/channel/?id=1

Hopende jullie zo voldoende te hebben geïnformeerd.