Zou gewoon mooi zijn als dat wel zou kunnen. Want als je jarenlang van echt aan de lage kant zit, beland je vrij makkelijk zonder mogelijkheden achter vier muren.
Kan een mens het helemaal mee eens zijn.
Maar er is een ander probleem, waardoor je een onoplosbare situatie krijgt : de ene publisher is de ander niet.
Lijkt een open deur in trappen, maar is het niet.
Over het algemeen zijn weinig publishers bereid om echte - ter zake doende - informatie te geven over hoe hij zij kwesties hebben opgelost. En al zeker niet schrijvenderwijs. En al helemaal niet zij, die de toppertjes zijn geworden, zoals van jaren her : Eric, Paul en meer. Niet te vergeten Marko van Daisycon. Daarbij was Paul iemand die ook - voor andere publishers - video's maakte over hoe je bijv. het inkopen bij Adwords zou moeten opzetten. Da's heeeeeeel lang geleden. En heeeeeeeel leerzaam.
Eric, Paul en Marko waren ook degenen die grote aantallen berichten op het forum hebben geplaatst, zinvolle berichten. Commentaren waar je iets van kon leren. Eerste 2 buitenlands en de derde uitgebreid meertalig.... De eerste 2 Kom je ook niet meer tegen op een affiliatedag.
Wat is dan een groot voordeel van de affiliatedag : je kunt met mensen praten, en dan kùn je soms dingen horen, die onder 4 ogen gaan, is makkelijker, uiterst leerzaam.
Lukt alleen wanneer je op zo'n dag toegang hebt en vergeet dan in feite die toespraken, keynotes etc. Wanneer je de hand-out daarvan later naleest, blijft er weinig van over. Contacten, daar gaat het om. En kun je 'groter' van groeien.
Alleen om de zaak op te tuigen, moet je mensen trekken, kost geld en de organisatie kost geld en de organisatoren willen er ook 'iets' aan overhouden. Simpel.
En waarom zou je dan wie dan ook minder laten betalen dan een ander ? Weet ik ook geen oplossing voor.
We hebben het meest ideale geprobeerd om regionaal bijeenkomsten te regelen, laagdrempelig, lage kosten, vaak gesponsord door een netwerk of een adverteerder. Is ondertussen weggezakt in vergetelheid.
We hebben het minder maar toch, geprobeerd met het VIP-board, kun je als vaste schrijvert iets kwijt en iets lezen, zonder dat gelijk alles wat los en vast zit, meeleest èn - niet onbelangrijk - Google leest niet mee.
Is eveneens in de vergetelheid weggezakt.
Overeind blijft dat direct contact een sterke is en blijft. Van leden die al lang niet meer zichtbaar mee acteren, heb ik met velen nog wel contact. Sommigen hebben inmiddels een heel ander leven, beroep, interesse, anderen blijven actief. Maar informatie delen ..... is en blijft lastig.
Het probleem wat Karel heeft aangekaart is in feite alleen oplosbaar tussen organisatoren en sponsoren, kan niet op dit forum geregeld worden. Is het wellicht voor Karel nog iets gemakkelijker, voorzover ik me herinner woont hij ergens in het relatieve centrum van Nederland, voor Groningers , Limburgers en Zeeuwen ligt dan ook het vervoer nog op het bord. Al is rechtstreeks contact zoeken met Sjoerd of Gjalt voor iedereen te doen.
Zoals ik in het begin schreef : "de ene publisher is de ander niet."
Neem de oprichter van dit forum, Aart. Heeft een groot bedrijf opgebouwd als publisher, is nu werkzaam voor het Finse Sanoma, met weer heel andere belangen.
Je hebt ook publishers die per maand een opbrengst halen van een Sanoma pudding, of was het nou Saroma, nou ja, één lettertje verschil, maar tussen beide een wereld van onbegrip, begrijp je ?
Hetzelfde euvel waarom er nooit een "vereniging van publishers" zal kunnen ontstaan.