Denk dat het vrij logisch is.
In de meeste gevallen zijn de netwerkmedewerkers voor het signaleren van trackingproblemen al afhankelijk van een melding zijdens affiliates, is het een aktieve medewerker , dan wordt er een mailtje gezonden naar de adverteerder.
En daarna wordt er afgewacht. 8)
Is toch immers geen gezagsverhouding tussen netwerk en adverteerder ?
Daarbij, voor een netwerk zal de inkomsten-terugval een promillage zijn of iets meer op het totaal. Voor een affiliate kan het aanzienlijk méér zijn, maar dat legt in deze situaties geen gewicht in de schaal.
Sterker : elders op dit forum verklaart een netwerkmedewerker, dat een - na ruim 6 jaar Nederlandse aanwezigheid en voordien al langer bestaand europees - netwerk nog immer niet nagedacht heeft ( nl geen regels, geen protocol) over compensatie na tracking-uitval.
Het argument zijdens andere netwerken: "we zitten er bovenop want het kost ons ook geld" is daarmee een sympathieke maar voor de rest loze kreet.
Totdat je als affiliate een positie inneemt, die té belangrijk is om als netwerk te verliezen. Dan is er meer mogelijk.
Zo werkt het overal, ook buiten de affiliate-marketing.
Lees dit topic nog even van de Bas Groep , speciaal de woorden : de websites staan online maar nog even zonder tracking, jullie zullen er vast begrip voor hebben.
Wat is er dan veranderd, om nu als affiliate zo vol van vertrouwen te zijn ?
Er zijn toch méér adverteerders, of zie ik dat verkeerd.
Iig staan op mijn sites die andere nu.
Eigenlijk is dat wel prima zo , beschouw voorgaande regels maar als niet geschreven .... ;D