bij M4N werken we op user-accountnivo ipv websitenivo. Dus als je bent goedgekeurd ben je als user goedgekeurd en neem je al je websites mee.
En dat is inderdaad heel erg handig, Edwin.
Vervolgens realiseer ik me , dat je ook maar het beleid van .... loopt te verdedigen, dus beschouw onderstaand niet als persoonlijk. Voor een deel geldt het ook de andere netwerken, wie het past, mag 'm aantrekken.
Maar werken op user-nivo impliceert dat je als mens en/of ondernemer elkaar respecteert, totaal. Ik accepteer ook, dat M4N met kortings-sites/cashbacksites werkt, terwijl ik er mordicus op tegen ben.
Ik MOET accepteren, dat - waar mijn doopceel aan aangemelde websites voor de adverteerder compleet zichtbaar en kopieerbaar is - ik nooit niet bekend ben met alle aktiviteiten van een adverteerder. In veel gevallen klopt het campagne - infodeel al niet cq is niet compleet.
Ga ik op de ondernemer achter de campagne onderzoek doen, zie ik soms zaken die ik ook liever niet op mijn websites zie, maar is niet de site van de campagne sec.
Er zijn legio "adverteerders" waar een mediaburo of een collega publisher achter steekt, die heeft dan direkt ook inzage in mijn business. En nee, het woordje "professionaliteit" , geloof ik al decennia niet meer in.
Dan zie ik ook wel graag de exacte plaats waar rekening gehouden wordt met de trackinggegevens en op welke wijze dat gebeurt, ook waarom soms onverklaarbaar er helemaal niets gemeten wordt. Ik zit anno 09-02-2011 nog steeds aan te kijken tegen een ? 0 lead van 13 januari 2011. Puur oorzaak trackingsscript, al is de trage keuring niets voor de adverteerder gegeven het verleden, was doorgaans de opvolgende dag.
Dan zie ik ook wel graag de exacte reden van afkeur, wanneer en door wie. ( immers is dat de adverteerder, een willekeurig personeelslid zijdens adverteerder tijdens vakantie zonder blikken of blozen onkundig, een accountmanager die dan een dubbele pet op heeft en in ieder geval op dat moment niet de positie van de affiliate verdedigt, maakt nogal wat uit )
Dan zie ik ook wel graag op welke wijze er ontdubbelt wordt. Neem een Dress4Less die al
ontdubbelt tegen de nieuwsbrief, die ze zelf op de website aan de klant ondubbelzinnig promoten bij binnenkomst.
Dan heb je als affiliate meer tools nodig (..)
Kort door de bocht kan ik me er niet zo vreselijk druk om maken, enkele andere netwerken hadden deze faciliteit al veel eerder, niet dat het zo goed werkte, daar niet van. Referer blokken, ach, wat weten wij van onze kant van jullie opties, de meesten van ons hebben geen inside-information.
Alleen voortdurend adverteerders-tools uitbreiden omdat publishers minder betrouwbaar schijnen, verstoort het natuurlijk evenwicht. ;D