Joya zei:
'Dicht bij de bron is relatief'..
Dat DC deze actie exclusief promoot, dat is duidelijk, ze zijn zelf de opdrachtgever/uitvoerder van enquetes.
Jij, en vele anderen, krijgen de gegevens welke worden ingevoerd, hoe meer bedrijven, hoe meer er aan affiliate kan worden uitgekeerd. De eerste vragen zijn over een auto ja, daarna komen de rest van de vragen.
En ik zeg nergens dat ik het niet een leuke/goede actie vind, ik zeg alleen dat het niet iets heel bijzonders is en dat dit soort acties gewoonlijk goed aanslaan bij de grote GPT en gratis sites.
Marketing prima maar dit is niet echt iets van een kersje noch iets om een case van te maken hoe je dit het beste gaat of kan promoten.
En de uitdrukking kersje op de appelmoes ken ik niet, volgens mij is die in een andere vorm maar zoals JP en co kunnen bevestigen, mijn Nederlandse/Engelse taal is soms niet zo goed..
Dit is gewoon een stamp campagne; zoveel mogelijk en zo snel mogelijk promoten niets anders dan de E2Ma campagnes.
Dicht bij de bron is zeker relatief, echter wij zijn de bedenker(Opdrachtgever) en de uitvoerende partij van deze actie, Daisycon is onze partner.
Wat deze actie speciaal maakt, naar mijn bescheide mening is wel dat de winnaar zelf het merk bepaald van de auto en omschrijven kan hoe de auto er uit komt te zien, dat maakt het voor deelnemers natuurlijk leuk, want ze krijgen een emotionele band(Wat niet overtrokken moet worden) met de actie. Mensen kunnen elke maand in het blad Auto & Tuning volgen hoe de actie loopt en wat de waarde van de Basis auto is, deze kan dus oplopen tot 100.000 euro.
Als we kijken naar hoeveel uitvoerende partijen er nog eens mee doen, garage bedrijven, uitgevers, toeleveranciers en importeurs, geeft dat een betrokkenheid van uit de branche aan. Tot slot natuurlijk de feestelijke uitreiking in Ahoy waar zo'n 50.000 - 60.000 mensen komen en TV etc etc, dat maakt het toch net wat anders als de doorsnee "VW POLO WEG GEEF ACTIE"
Als je dat alles leuk weet te verkopen aan je bezoekers aan de mensen die je mailt, dan zal je zien dat het aantal conversies hoger ligt, dan bij andere enquetes.
Dan even terug komen op de term stap campagnes, ik denk dat je daar een fout maakt in hoe je denkt(Met alle respect).
Elke campagne zou je voordat je hem laat starten eens moeten bekijken:
1. Wat is het doel.
2. Wat is de doelgroep.
3. Hoe benader ik de doel groep.
4. En hoe haal ik het maximale uit mijn doelgroep.
Als je voor elke enquête, actie of campagne dat zou doen, dan neemt je CTR significant toe.
Dus voor dat je doelloos gaat mailen, steek er eens 2-3 uur in en je zal zien dat je opbrengsten meer dan verdubbelen.
mvg
leander