Nu dan even een reactie van de betrokkene.
1) er is aan onze kant niet geheel helder geformuleerd wat nu precies wel was toegestaan voor de wedstrijd. Het plaatsen van affiliate links CPL/CPC is hierbij geen probleem. Bij de flex-banner CPC campagnes is dit uiteraard niet de bedoeling. Een dergelijke wedstrijd zal er enkel toe leiden dat bezoekers op de banner klikken maar geen interesse hebben in de achterliggende pagina, bestellen ze alsnog iets prima, maar bij een CPC campagne is dit zeker niet de bedoeling.
Als je de mail leest staat er dat je een prijsvraag wenst te houden met onze adverteerders--geen probleem (voorzover het CPL of CPS betreft).
In de tweede mail gaat het erover dat de flex-banner op een openbare site moet staan en dat er niet opgeroepen mag worden erop te klikken, je mag ze ook opnemen op de site van de prijsvraag.
Verwarring ontstaat hier nu over wat precies de bedoeling zou zijn:
Wat er had moeten worden geschreven, ja, je mag een prijsvraag houden met CPL en CPS links en daarnaast mag je CPC banners op je site opnemen, MAAR je mag dus geen prijsvraag doen waarbij je mensen oproept/bewust stuurt om op de CPC banners te klikken.
2) Indien enkel geconstateerd was dat je de CPC banners op een onjuiste wijze zou gebruiken, dan zou je een waarschuwing hebben ontvangen met het verzoek hier per direct een einde aan te maken. Je account de uitbetaling zou doorgezet zijn en het zou bij een waarschuwing zijn gebleven.
3) Echter, je account kwam bij fraudecontrole naar boven en hieruit bleek dat een groot deel van de kliks, dag na dag genereert werden door een beperkt aantal dezelfde ip nummers, waarvan er ook nog een (dag na dag) het ip nummer van het account eigenaar bleek te zijn. Je bent toen door fraude controle verwijderd. Nog steeds terecht, het ging niet om het onjuist gebruiken van de CPC campagnes maar om het zelf klikken en laten klikken, dag na dag op de banners. Dat is nog steeds iets dat wij fraude noemen en als zodanig behandelen.
Kortom deze specifieke mail wisseling had helderder gekund, indien je niet gefraudeerd had was je er in ieder geval met een waarschuwing vanafgekomen.
Echter je hebt de boel proberen te flessen en daarvoor terecht het deksel op de neus gekregen.
Wij werken niet tégen webmasters, we zijn ook niet partijdig vóór adverteerder, wij zijn een partij die als makelaar tussen adverteerders (groot en klein) en webmasters (groot en klein) bemiddeld en de kwaliteit bewaakt. Het sluiten van je account heeft er niets mee te maken dat we je geld in eigen zak willen steken, het gaat erom dat we enkel om dat we niets laten sollen met onze diensten en hard optreden tegen fraudeurs. Met als enige reden, het de volgende keer voorkomen en de kwaliteit naar onze klanten te kunnen waarborgen.
?en ik weet wel dat, dat je zult zeggen dat je niet gefraudeerd hebt (bah, wat een naar woord eigenlijk) en dat je enkel geklikt hebt om het te testen, en dat je je vrienden niet hebt gevraagd dagelijks een keer langs alle banners te klikken, alleen de serverlogs en stats spreken hele ander taal, en ik loop al 5 jaar mee om dat te beoordelen.
.. en ik weet ook wel dat je zelf weet dat je fout zat, maar dat je dat probeert af te schuiven op ons omdat wij toestemming zouden hebben gegeven
.. en ik weet ook dat degene die de meeste stampij maken omdat ze van cheaten beschuldigt zijn, de meeste boter op hun hooft hebben.
Wat betreft je ?no cure? advocaat, dat zie ik met vertrouwen tegemoet.