Prepayment niet betaald = geen visibiliteit voor Sunjets!

monty

Nieuw lid
29 aug 2012
20
0
0
#1
Beste

Onbegrijpelijk hoe het kan dat doordat Sunjets hun prepayment account niet hebben aangevuld, wij nu geen stats kunnen bekijken voor dit programma?

EN ZEKER IN JANUARI! - nota bene de belangrijkste maand voor reizen! grrr

Mis ik iets?

Wat kan daaraan gedaan worden?

GRtz
 

monty

Nieuw lid
29 aug 2012
20
0
0
#3
dus dan maar enkele weken wachten om te kijken hoe sunjets converteert tov neckermann, TC, sunweb etc in de belangrijkste maand van het jaar??

Ik ben niet gek hoor

die laid-back attitude is echt niet professioneel

programma's moeten meetbaar zijn - elke dag!
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#4
Daar heb je een punt maar het is niet en ik denk niet dat ze dat even voor jou gaan aanpassen bij Tradedoubler, al zou het wel logisch zijn.
Maar dat logisch zijn past dan weer niet bij het bedrijf Tradedoubler, dus ja.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#5
Ik dacht dat er op 31/12 richting Zweden een storting ging zijn. Moet dan nog terugkomen, dus maandag of dinsdag moet dat in orde zijn volgens mij ...
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#6
Inderdaad bezopen dat je de stats dan niet kunt zien. Maak desnoods een aparte kolom "niet door prepayment gegarandeerde sales" maar laat affiliates niet in het duister tasten.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#7
Of als affiliate de konsekwentie trekken :
Vooropgesteld : het gaat hier niet over mensen bij instellingen, maar om de leiding van bedrijven die de keuzes maken op hoofdlijnen.

a. betaling zijdens adverteerder niet gegarandeerd ? te riskie om zaken mee te doen, niet voor de affiliate, niet voor de uiteindelijke
klant. Niet voor niets is er voor klanten al jaren een Stichting Garantiefonds Reisgelden. Zouden we mogen weten.
Werk dan dus ook met relaties die dat fonds overbodig maken. Zo niet, neem je dus risiko's voor méér dan 1 partij.

b. een netwerk wat je dan niet meer ondersteunt met gegevens : hadden we het over samenwerking ?

c. hoevaak komt dit betalingseuvel nu al niet voor op dit forum : jaaaaaaaaaaaaaaren . Repeterend.
1. M4N had een "gouden regeling" , maar M4N bestaat niet meer, ik heb ernaar gevraagd vorig jaar, maar Zanox neemt het niet over
2. Daisycon heeft een goede regeling, ok, kost een bijdrage, maar voor niets gaat zelfs de zon niet meer op
3. Minder door regels gesteund maar toch ook Tradetracker komt ietsje in de richting.

Dus : kies dan adverteerders die bij een - in deze - verantwoorde samenwerkingspartner lopen. Toch ?
In goeie tijden, maar zeker ook wanneer marges onder druk komen te staan.

Maak je geen keuze, moet je met Emile Ratelband over hete kolen lopen ... geeft ook een warm gevoel ;D


toevoeging : stond hele kolen, zijn het ook wel, maar vooral hete
 

Jorg

Nieuw lid
14 nov 2007
447
0
0
#8
Kerst en Oud&Nieuw, dan zijn (bijna) alle affiliate managers en boekhouders ook paar weken op vakantie. Zelfs als er piek momenten in de sales zitten.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#9
Idd Jorg, er zijn mensen met een zee van vakantie en die van Sunjets moeten natuurlijk ook praktijkervaring opdoen ;-)
Mijn ervaring met Sunjets leert me dat het prepayment in het verleden meestal snel aangevuld werd.
 

monty

Nieuw lid
29 aug 2012
20
0
0
#10
Het wordt eens tijd dat affiliate marketing door de netwerken en adverteerders op een professionele wijze worden aangepakt.

Ik heb steeds het gevoel dat ze denken dat ze met een groepje amateurs te maken hebben, met geen of weinig kennis van IT.

Aan de adverteerders kant, zie ik nog steeds bedrijven die met kleine aanpassingen publishers willen bedotten, niet besefde dat ze hiermee hun epc omlaag halen en de aantrekkelijkheid van hun eigen programma aan het ondermijnen zijn.

Dat sunjets in januari en in de zomermaanden steeds met een prepayment account zit met te weinig middelen is - na zoveel jaren al - een blijk van onderschatting van de publishers (alsof we blind bezoekers gaan blijven doorsturen!) of mismanagement
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#11
Het kan ook een bewuste keuze van het bedrijf zijn dat liever geen 10.000 euro meer stort op 22 december maar dat liever doet op 2 januari omdat het bedrijf dan mogelijk in een ander boekjaar zit.
Misschien moet je er eens gaan solliciteren Monty. Ik begrijp je frustratie maar jij of 1000 affiliates zullen er niets aan kunnen veranderen. Je kan daarover blijven doorbomen maar je kan die tijd ook nuttig gebruiken.
 

Trader

Nieuw lid
14 mrt 2008
140
0
0
www.imbull.com
#14
monty zei:
Het wordt eens tijd dat affiliate marketing door de netwerken en adverteerders op een professionele wijze worden aangepakt.
Als je professioneel zaken wil doen met netwerken en of bedrijven dan moet je eerst eens in de spiegel gaan kijken en gaan bedenken of bedrijven wel serieus zaken willen doen met anonieme forum gebruikers die enkel en alleen forums gebruiken om stoom af te blazen op adverteerders en/of netwerken.

Je bent een 'partner' van Sunjet & van Tradedoubler! Zij betalen jou als individu of als bedrijf voor jouw diensten. Waar is het fatsoen gebleven om aan jouw partners niet eerst precies te vragen wat er aan de hand is? Daarbij gaat het om 'prepayment' dat is überhaupt een luxe kwestie, eigenlijk is het bizar dat bedrijven dat in de huidige economie nog kunnen opbrengen. Wat als Sunjet op dit moment een slechte cashflow heeft? Wat als deze beslissing van het management komt omdat ze voor geen enkele leverancier meer met prepayment willen werken? Jij weet als affiliate toch niet wat zich daar precies afspeelt?

ja het moest er even uit
proxy.php?image=http%3A%2F%2Fwww.affiliateforum.nl%2Fforum%2FSmileys%2Fclassic%2Fwink.gif&hash=19924167a4b05d8227d8b081e5324414
Doordat dit er bij veel affiliates 'altijd even uit' moet hebben bedrijven zo'n lage pet op van affiliates. Affiliates zelf zijn de enige die dit kunnen veranderen.
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#15
Jochem, je slaat de nagel op de kop maar het was dan beter geweest dat het systeem van Tradedoubler zodanig in elkaar zat dat ook de sales waarvan er nog geen payment binnen is getoond zouden worden en daar gaat het Monty vooral over.
Prepaymentstatus is een groot voordeel maar doordat de site van Tradedoubler die mogelijkheid niet heeft, ontstaat er een bepaalde frustratie.
Een perfect systeem bestaat er helaas zelden.
 

sloore

Nieuw lid
6 sep 2005
931
0
0
#16
Zoals ik schreef moet het geld onderweg zijn. (gewoon even vragen aan je accountmanager) Feestdagen en de verwikkelingen met Tradedoubler Belgie zullen de reden zijn. De Tui groep (Jetair/Sunjets/ ... zet schitterende resultaten neer voor de moment, cfr hun recente cijfers die ze gepubliceerd hebben - lezen jullie dit?)

Sunjets is een van de beste partijen op de reismarkt in Belgie. Spijtig dat hier een "overdreven" draadje wordt opgetrokken voor deze organisatie.

Bewijs u zelf voor partners (die willen luisteren cc Jochem :) #zalando) en je zal beiden zakelijk mooie tijden meemaken.
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#17
Heb het gevoel dat er nu wat vreemde verhaallijnen door elkaar gaan lopen.

Trader loopt lang genoeg mee om te weten dat er op dit forum op gezette tijden wat stoom afgeblazen wordt, is al jaren een feit. En
dat is ook niet erg, mits het niet de spuigaten uit loopt. Voor dit doel hebben we immers ook de drama campagnes en de issues etc.
Daarbij is man en paard noemen niet de bedoeling in de zin dat je namen van medewerkers niet noemt omdat deze zich niet kunnen
verweren tegenover anonieme schrijvers. Dat geldt ook voor netwerkmedewerkers, de naam van een netwerk, daar ontkom je niet aan,
daarzonder zou niemand kunnen weten waar het verhaal over gaat. Al moet het verhaal wel beleefd blijven.
Eventueel kan gebruik gemaakt worden van het VIP-board, wat zoekmachine-toegang tegen gaat. ( voorkeur ! )

Ik ken Monty en diens situatie niet, maar sommige sprekers moeten zich realiseren dat er veel ongebonden publishers zijn,
die minder steun ervaren van netwerken of andere instellingen dan de wat - gemeten naar vermoedde financiele resultaten - grote
publishers in Nederland. Die verder van niemand ook enige backing mogen ervaren. Ja, dan is dit forum even een uitlaatklep. Dat zouden
binnendienstmedewerkers zich wel eens mogen realiseren. Binnendienstmedewerkers hebben een werkgever en collegae achter en
naast zich , kunnen zich ook nog eens, zonodig, achter adverteerders verschuilen.
Bedoelde publishers - eenpitters - hebben niemand en zoeken hier een beetje steun !

Is ook niet voor niets dat er nooit een vorm van publishers-vereniging zal kunnen ontstaan omdat er teveel verschillen tussen de diverse
publishers zijn waardoor de een de ander niet ( wil ) zie(n)t staan.

Wanneer teruggegrepen wordt op perfecte samenwerkingspartners, dan weten die partners toch hoe eea werkt, dat prepaid
betekent dat bepaalde zaken bij TD dan niet zullen werken, ervan uitgaande dat Monty gelijk heeft en dat is door de anderen niet
ontkend.
Het argument dat gedurende de eerste weken van het jaar de desbetreffende accountmanagers zelf op vakantie zijn, het zij hen van
harte gegund, maar dan is het aan de leiding om vervangende managers aan te stellen met voldoende daadkracht.
Ook een netwerk als TD zal weten, dat januari
een maand is waar de reisbranche in de belangstelling staat, niet voor niets kennen we ook een vakantiebeurs in januari.
Wanneer een reispublisher dan 14 dagen weg is, zeg je ook "Kom op nou" met of zonder Tatjana. ;)

Toen de Cook affaire aan de orde was, ook iets met cashflow heb ik deze argumenten minder gehoord. Ook toen heb ik op dit forum
aangegeven dat dat feit in de reiswereld met regelmaat voorkomt, maar dat impliceert niet dat collega's dit niet zouden mogen
bespreken.

'prepayment' dat is überhaupt een luxe kwestie
Hier begrijp ik nou helemaal niets van. Wanneer een adverteerder dat gaat roepen, ok. Maar we weten dat netwerken - en kennelijk
niet zonder reden - al sinds jaar en dag die faciliteit kennen.
Wanneer teruggegrepen wordt op zwakke economische tijden, vooropgesteld dat die er zijn, dan is die regeling zeker wel nodig.

Even ter vergelijking : diezelfde adverteerder zal ook blijven adverteren via Google en Criteo cs, daar is er helemaal geen kwestie van
prepayment, daar is nooit een kwestie. Daar is het simpelweg betalen of je kunt never nooit meer adverteren.
Google zal ook nooit akkoord gaan met een conversie attributie.
Wij ook niet, maar het gebeurt wel zonder dat akkoord of medeweten.
Dan moet je dus eigenlijk even terug naar het stenen tijdperk, toen publishers rechtstreeks met adverteerders een programma deden,
overigens gebeurt dat nog steeds. In dat geval kun je als publisher direkt een faktuur indienen en op betaling aandringen.
Een nadeel en een voordeel tegelijkertijd.
Werkend via een netwerk gaat dat niet. Publishers hebben geen contract. Is slechts indirekt een bewijsbare relatie.
In dat licht is een prepayment ook niet zonder reden ontstaan, dus luxe, nee, niet echt.

Voor de duidelijkheid : ik val niemand persoonlijk aan, is nooit mijn insteek. Vind wel dat we alle partijen recht moeten doen.
In dat opzicht is dit forum het enige in Nederland wat uitsluitend bedoeld is voor alle publishers 8)
 

Trader

Nieuw lid
14 mrt 2008
140
0
0
www.imbull.com
#18
@Ouwesmurf, wij betalen ook onze rekeningen van Bing, Facebook & Google achteraf. Ook daar werken wij niet via prepayment. In de praktijk en binnen de affiliate marketing is prepayment simpelweg een luxe. Een extra kwaliteitsstap van adverteerders (die inderdaad vaak benodigd is). Als dit dan een keer misgaat en er dit soort dreigende titels worden gebruikt dan loopt het in mijn optiek de spuigaten uit. Al helemaal als publishers dan: "Kwaliteit verwachten van adverteerders / netwerken".
Als affiliates niet professionaliseren zal de markt dit ook nooit doen en als in deze case het systeem van Tradedoubler het probleem is (dat blijkt ook uit de reactie van showbizzsite), hoe zou dat Tradedoubler het systeem dan kunnen aanpassen om dit in orde te brengen? Hoe kunnen wij als partners van Tradedoubler hiermee helpen?
 

monty

Nieuw lid
29 aug 2012
20
0
0
#19
@ trader:

Tradedoubler moet gewoon de stats van die programma's die achterlopen met hun prepayment tonen, dat is eigenlijk het enige dat we vragen - er is trouwens geen enige reden om dat niet te doen.

Fyi, met Sunjets is dit ook niet de eerste keer hoor - elk jaar gebeurt het steeds in de zomer opnieuw

Ben eens benieuwd wanneer de prepayment opnieuw zal voldaan zijn...
 

ouwesmurf

Nieuw lid
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#20
Trader, ik schrijf nergens iets over vooraf of achteraf betalen, ik schrijf wel over het feit dat er met Google over betalingen/fakturen geen discussie kan zijn, evenals de onmogelijkheid van conversie attributie, alles in het kader van de positie van de publisher in het veld tussen adverteerder en netwerk.

Professionaliteit moet net als zoveel andere zaken van twee kanten komen, en

Hoe kunnen wij als partners van Tradedoubler hiermee helpen?
Ja , daar noem je wat : wanneer een netwerk zich openstelt voor discussie, voor een initiatief om samen sterker de markt te kunnen benaderen, ben ik er vlak voor. Is altijd op dit forum een item geweest.

Maar in de basis gaat het in dit topic om de vraag of publishers het forum mogen gebruiken om aandacht te vragen voor hun problemen. Daar moet geen twijfel over zijn.
Hoe èn netwerkmedewerkers zich soms uiten èn publishers zich soms uiten, dat moeten we samen kanaliseren.
Zou het werkelijk uit de hand lopen, zijn er nog altijd de moderatoren om een klacht neer te leggen.
Daarbij staat het iedereen vrij, ook adverteerders, ook netwerken, om van hun kant kwesties te belichten.

Alleen moet niemand ervan uitgaan, dat op een forum alles wordt "geslikt", het is nu eenmaal inherent aan een forum dat onderwerpen van heel verschillende kanten kunnen worden belicht.
Mits binnen grenzen, het ultieme verschijnsel van democratie.
;D​