Heb het gevoel dat er nu wat vreemde verhaallijnen door elkaar gaan lopen.
Trader loopt lang genoeg mee om te weten dat er op dit forum op gezette tijden wat stoom afgeblazen wordt, is al jaren een feit. En
dat is ook niet erg, mits het niet de spuigaten uit loopt. Voor dit doel hebben we immers ook de drama campagnes en de issues etc.
Daarbij is man en paard noemen niet de bedoeling in de zin dat je namen van medewerkers niet noemt omdat deze zich niet kunnen
verweren tegenover anonieme schrijvers. Dat geldt ook voor netwerkmedewerkers, de naam van een netwerk, daar ontkom je niet aan,
daarzonder zou niemand kunnen weten waar het verhaal over gaat. Al moet het verhaal wel beleefd blijven.
Eventueel kan gebruik gemaakt worden van het VIP-board, wat zoekmachine-toegang tegen gaat. ( voorkeur ! )
Ik ken Monty en diens situatie niet, maar sommige sprekers moeten zich realiseren dat er veel ongebonden publishers zijn,
die minder steun ervaren van netwerken of andere instellingen dan de wat - gemeten naar vermoedde financiele resultaten - grote
publishers in Nederland. Die verder van niemand ook enige backing mogen ervaren. Ja, dan is dit forum even een uitlaatklep. Dat zouden
binnendienstmedewerkers zich wel eens mogen realiseren. Binnendienstmedewerkers hebben een werkgever en collegae achter en
naast zich , kunnen zich ook nog eens, zonodig, achter adverteerders verschuilen.
Bedoelde publishers - eenpitters - hebben niemand en zoeken hier een beetje steun !
Is ook niet voor niets dat er nooit een vorm van publishers-vereniging zal kunnen ontstaan omdat er teveel verschillen tussen de diverse
publishers zijn waardoor de een de ander niet ( wil ) zie(n)t staan.
Wanneer teruggegrepen wordt op perfecte samenwerkingspartners,
dan weten die partners toch hoe eea werkt, dat prepaid
betekent dat bepaalde zaken bij TD dan niet zullen werken, ervan uitgaande dat Monty gelijk heeft en dat is door de anderen niet
ontkend.
Het argument dat gedurende de eerste weken van het jaar de desbetreffende accountmanagers zelf op vakantie zijn, het zij hen van
harte gegund, maar dan is het aan de leiding om vervangende managers aan te stellen met voldoende daadkracht.
Ook een netwerk als TD zal weten, dat januari
een maand is waar de reisbranche in de belangstelling staat, niet voor niets kennen we ook een vakantiebeurs in januari.
Wanneer een reispublisher dan 14 dagen weg is, zeg je ook "Kom op nou" met of zonder Tatjana.
Toen de Cook affaire aan de orde was, ook iets met cashflow heb ik deze argumenten minder gehoord. Ook toen heb ik op dit forum
aangegeven dat dat feit in de reiswereld met regelmaat voorkomt, maar dat impliceert niet dat collega's dit niet zouden mogen
bespreken.
'prepayment' dat is überhaupt een luxe kwestie
Hier begrijp ik nou helemaal niets van. Wanneer een adverteerder dat gaat roepen, ok. Maar we weten dat netwerken - en kennelijk
niet zonder reden - al sinds jaar en dag die faciliteit kennen.
Wanneer teruggegrepen wordt op zwakke economische tijden, vooropgesteld dat die er zijn, dan is die regeling zeker wel nodig.
Even ter vergelijking : diezelfde adverteerder zal ook blijven adverteren via Google en Criteo cs, daar is er helemaal geen kwestie van
prepayment, daar is nooit een kwestie. Daar is het simpelweg betalen of je kunt never nooit meer adverteren.
Google zal ook nooit akkoord gaan met een conversie attributie.
Wij ook niet, maar het gebeurt wel zonder dat akkoord of medeweten.
Dan moet je dus eigenlijk even terug naar het stenen tijdperk, toen publishers rechtstreeks met adverteerders een programma deden,
overigens gebeurt dat nog steeds. In dat geval kun je als publisher direkt een faktuur indienen en op betaling aandringen.
Een nadeel en een voordeel tegelijkertijd.
Werkend via een netwerk gaat dat niet. Publishers hebben geen contract. Is slechts indirekt een bewijsbare relatie.
In dat licht is een prepayment ook niet zonder reden ontstaan, dus luxe, nee, niet echt.
Voor de duidelijkheid : ik val niemand persoonlijk aan, is nooit mijn insteek. Vind wel dat we alle partijen recht moeten doen.
In dat opzicht is dit forum het enige in Nederland wat uitsluitend bedoeld is voor alle publishers 8)