Release AM4 - Features, Request and Bugs

Daisycon

Nieuw lid
20 sep 2007
3.344
0
0
twitter.com
#1
Het systeem van Daisycon heeft sinds gisterenavond een nieuwe interface. U zult zien dat er veel is veranderd. Naast de vormgeving is er in deze eerste release een reeks van verbeteringen doorgevoerd met extra functionaliteiten en een verbeterde usability. Zo zijn er onder andere extra filteropties beschikbaar om de resultaten nog beter te analyseren. Ook zijn de statistieken uitgebreid en zijn er meerdere unieke mogelijkheden om data automatisch te exporteren toegevoegd.

Momenteel zijn er nog wat kinderziektes. Zo worden nog niet alle statistieken juist getoond en kan er wat vertraging inzitten. Alles wordt wel gewoon gemeten, het wordt alleen niet altijd juist getoond. Ook kan het voorkomen dat u een keer extra moet inloggen. Verder moeten de gegevens van 2008 nog ingeladen worden. De ontwikkelaars van Daisycon zijn hard aan het werk om de puntjes op de i te zetten. Uiteraard zullen wij u op de hoogte houden van de ontwikkelingen hieromtrent.

Kijkt u eens rustig rond. Mocht u vragen hebben of feedback willen geven, stuur dan een e-mail naar feedback@daisycon.com.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#2
Op het moment kunnen voor sommige account nog de volgende problemen optreden:

a) inlog problemen
- sommige account kunnen niet inloggen, we werken eraan om dit zsm op te lossen.
NB we werken dus aan de inlog, bij een update kan het dus kortstondig voorkomen dat je even uitgelogd word.
We lopen elk account langs dat een probleem heeft en proberen dat individueel op te lossen.

b) statistieken zijn niet up to date
- voor sommige account zijn de statistieken niet uptodate of vertonen "gaten" in bepaalde dagen.
Alle statistieken worden dubbel bijgehouden, in het nieuwe en het oude systeem, dus er gaat niets verloren. Vergelijkingen van de stats tonen een licht hoger aantal transacties (betere tracking in het nieuwe systeem). Het tonen in de nieuwe interface geeft echter problemen voor sommige accounts.

c) materiaal ophalen
- bij sommige campagnes is het banner materiaal niet zichtbaar/beschikbaar.

NB er staan vandaag (zaterdag) nog 7 updates op het programma waarmee zoveel mogelijk bugs en issues opgelost worden.
Zaken die hier op staan zijn de bovenstaande punten en
* filtermogelijkheden
* doorlinks binnen het systeem
* de mobile site
* financieel overzicht
* de leadcorner

heb je input mail het naar feedback@daisycon.com
 
10 dec 2008
141
0
0
#3
Gezien ik niet op vorig topic kan reageren dan maar even hier:

@Ashley (Mocht je dezelfde persoon zijn als raffiliate, dan mijn excuses voor het dubbele antwoord ;>) )
Hoe kun je exact meer meten? .

Heel simpel we meten dubbel, in het nieuwe en in het oude systeem. zie ook mijn uitleg hierboven.
Hebben we dan slecht gemeten? Nee in het algemeen doen we het in vergelijk volgens mijn boven modaal goed, maar het kan altijd beter.
Met ieder antwoord worden nieuwe vragen opgeroepen.
- Hoe en met wie vergelijk je?
- Volgens mij(n), vind je dat objectief?
- Wat is boven modaal goed?

Indien je vragen beantwoord, doe dat dan niet op basis van emotie en geef concreet antwoord. Met mijn eerdere reactie(s) kun je er vanuit gaan dat ik niet zomaar annames doe. Zou je zelf genoegen nemen met dergelijke antwoorden wanneer je er de huur mee moet betalen?

BTW I'm not Ashley
 
6 jan 2010
70
0
0
#4
vind het vreemd dat hier wel steeds gereageerd wordt, maar niet op de vragen gereageerd wordt die we mailen. en als iemand roept, ik zet mijn links om naar m4n dan gaat er zsm een slotje op. het blijft een forum toch Moderators?
 
19 dec 2008
52
0
0
#5
Beste Vakantiezoeker,

We zitten hier momenteel met een heel team. Alle vragen per mail worden zeker beantwoord. Dus mail je vraag incl accountnaam en je hebt binnen een dag een reactie.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#6
Update.

voor vandaag zijn de bovenstaande updates live gezet.

* Inlog problemen, zijn er mogelijk nog op individuele niveau, maar het grootste deel is opgelost
* Statistieken zijn gelijk getrokken en worden nu ieder uur opnieuw gematched (dit tot alles paralell loopt voor alle accounts
* link materiaal issue (banners) zijn opgelost, er zijn mogelijk nog bij bepaalde adverteerders issues met het ophalen van (nieuwe flash uitingen)

en een hoop kleine bugs zijn ook meegenomen.

@ Raffiliate
Het was een grapje richting ?Ashley?, sorry als het niet overkwam, maar er stond toch echt een smiley.
 
10 dec 2008
141
0
0
#7
@ mdobro
Het was geen grapje toen ik je zei dat je niet emotioneel moet reageren. ::)

Ashley interesseert me niet, het antwoord op mijn andere vragen wel en ik verwacht dat ook andere publishers het prettig vinden als je serieus antwoord geeft op de vragen en deze niet ontwijkt. Ons geduld wordt al genoeg op de proef gesteld. ;)
 

peter28

Nieuw lid
8 jan 2009
188
0
0
www.travelmap.nl
#8
@mdobro je reactie in het vorige topic is duidelijk. Ik begrijp goed dat jullie met een team werken. Toch (omdat je het had over vertalingen doen) vraag ik me dan af waar de prio van dit team ligt. De programmeurs houden zich er (hopelijk) niet mee bezig. Waar dan wel?
Ik begrijp dat je (ivm concurrentie ed) geen uitgebreide bug/feature lijst gaat posten maar het zou wel handig zijn. Ik heb nog steeds een hand vol punten die in het oude systeem werkten en nu niet meer. De reden dat ik die nog niet heb gemaild is omdat de projectleider of het interne aanspreekpunt nog niet op de voorgaande bug/feature mail heeft gereageerd.
Misschien is het een idee intern hier nog iemand voor aan te stellen intern die alle fbugs/features verzameld EN gewoon terug maild, dan krijg ik het idee dat er wat (aan) wordt gedaan.
Succes!
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#9
Een serieuze vraag verdient altijd een serieus antwoord, het was me in eerste instantie niet geheel duidelijk op welke vragen je doelde. Ik heb je postings na gelezen denk dat je de onderstaande zaken bedoeld. Daarop mijn serieuze antwoorden:

## Verder krijg ik een beetje de kriebels van opmerkingen als "we meten 2,5% meer" Dat is dus 2,5% meer dan voorheen,
Antwoord: JA

## of meet je nu meer dan je zou horen te meten?
Antwoord: NEE. In de regel is het tracken van een transactie een technische kunstje, er zijn echter tal van aspecten die het bemoeilijken dit technische kunstje uit te voeren. Denk aan het verwijderen van cookies door privacy software, issue om überhaupten cookie te kunnen zetten door eigenschappen van de brouweser of operating systeem of de hardware (bv op een smartfone) technische hindernissen die adverteerders (onbewust) opwerpen. Bv de tracking code geheel onderaan de bedankpagina plaatsen. Of een ontdubbelscript dat niet geheel vlekkeloos werkt.
Daarnaast hebben mensen thuis steeds meer verschillende PC, daarop kun je sowieso niet met cookies meten. Al met al een hele hoop aspecten die die nog even los, van de ?thuis-kunnen-zoeken-en-op-je-werk-kunnen-boeken?- transacties, als gevolg hebben dat je technische altijd achter de feiten aan loopt. Je moet zorgen dat je technische middelen, lees je tracking technologie, (gehanteerde technieken, processen en snelheid) zo optimaal mogelijk zijn.
Vroeger reed een auto gemiddeld 1 op 10, nu 1 op 16, lekte de auto vroeger benzine, deden ze iets fout? Kan het nu niet nog beter?

## Of wordt er eigenlijk minder minder gemeten?
Antwoord: JA

En wat meten we nu van het totaal,
Antwoord: Wat bedoel je met totaal? Een transactie komt niet altijd door EEN klik tot stand, maar daar gaat soms een lang proces aan vooraf, gemiddelde reisboeking 16 kliks, als een van die 16 kliks van een affiliate is moet hij dan ALTIJD de vergoeding ontvangen? In elk geval is dat niet een vraag die ik kan beantwoorden. Waar wij Wel naar kijken is hoeveel wij technische kunnen toewijzen, en daarin hebben we in de laatste twee jaar aardige vorderingen gemaakt. Door technisch te kijken wat je zou kunnen verbeteren en dit te doen. Gelijk aan de ontwikkeling van een automotor, kan hij zuiniger zonder krachtsverlies? Soms ontdek je dan een turbo en soms een variabele nokkenas. Soms scheelt het 10% en soms 0,02%.

## en hoe weet je dat? En hoe kun je hier achter komen tijdens een meeting?
Antwoord: testen. (Ik veronderstel dat je bedoeld hoe we kunnen weten of we meer meten) Laat ik het meest simpele voorbeeld geven van wat wij doen.
a) Indien je op een link van ons klikt proberen we een cookie te zetten als dat niet lukt, slaan we dit op samen met de info van de klik en zoeken uit of er een bepaalde technische reden is te achterhalen waarom dat niet lukt. Indien mogelijk lossen we dit probleem dan ook op.
Stel: deze issue zou betrekking hebben op een smartfone met een android besturingssysteem en we hebben het probleem opgelost en kunnen nu wel een cookie zetten.
b) Bij het registreren van een transactie, kijken we op welke wijze we de transactie kunnen matchen. Hierbij is er een bepaalde vaste volgorde. Eerst kijken we naar de sessie, dan naar de cookie en dan naar de fingerprint, etc.)(alles na de sessie is dus een fall-back methodes). Aan de ?hoogste? in de volgorde wordt de transactie toegewezen. Ook kunnen we zien of hij ook nog op een ?lagere?manier gemeten zou zijn.
Na een bepaalde periode gaan we nu kijken, hoeveel transacties we in ons systeem die gemaakt zijn met een smartfone met een android besturingssysteem (dat houden we bij) . Hiervan gaan we bepalen welke orders er op basis van een cookie meting zijn gemaakt en welke NIET door een fallback-methode zouden zijn gemeten. Dit aantal meten we nu dus wel, enkel en alleen op basis van de cookie meting. Dit is dus hetgeen we dan extra meten.


## Tot slot nog één vraagje, komen er op korte termijn nog extra features en zo ja, welke?
Antwoord: Ja
We hebben nog ruim 90 nieuwe features liggen, sommige heel uitzonderlijk, sommige zaken die gewoon handig zijn en sommige zaken die de concurrentie al heeft en wij nog niet.
Daarnaast is dit systeem dus niet het einde van iets maar juist het begin van een versnelde ontwikkeling.
Wat we precies gaan doen in welk volgorde staat op het moment nog niet vast, anders dan dat we de internationale uitrol moeten faciliteren (multi-talen), dat we in Q3 zullen starten met conversie attributie en uiteraard ons stokpaardje een aantal tracking methodes die we zullen toevoegen.

Een groot deel van de planning zal beïnvloed worden door wat affiliates en adverteerders belangrijk vinden. Daisycon zit niet in de business om op haar lauweren te rusten, we zijn een technologie bedrijf. We vinden het leuk om nieuwe dingen te maken, beter dan voordien.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#10
@peter28

De focus van techniek ligt op de core issues.
Je hebt gelijk als je aangeeft dat we zeker nog veel kunnen verbeteren aan de communicatie en feedback. Dat zien we ook zelf in, we zijn een technisch bedrijf en in marketing PR en generieke klanten service kunnen we nog een hoop leren en daar zullen we ook aandacht op leggen. Voor dit jaar is het een van de focus punten die we binnen de organisatie hebben.

Tav van je email kan ik je verzekeren dat we alle input en punten meenemen, de mensen die vandaag bezig waren zaken op te lossen, waren echter vooral gericht op het oplossen en niet op het communiceren hierover.

We zullen de communicatie maandag op de agenda zetten, om te kijken hoe we dit beter kunnen stroomlijnen.
 

peter28

Nieuw lid
8 jan 2009
188
0
0
www.travelmap.nl
#11
mdobro zei:
@peter28

De focus van techniek ligt op de core issues.
Je hebt gelijk als je aangeeft dat we zeker nog veel kunnen verbeteren aan de communicatie en feedback. Dat zien we ook zelf in, we zijn een technisch bedrijf en in marketing PR en generieke klanten service kunnen we nog een hoop leren en daar zullen we ook aandacht op leggen. Voor dit jaar is het een van de focus punten die we binnen de organisatie hebben.

Tav van je email kan ik je verzekeren dat we alle input en punten meenemen, de mensen die vandaag bezig waren zaken op te lossen, waren echter vooral gericht op het oplossen en niet op het communiceren hierover.

We zullen de communicatie maandag op de agenda zetten, om te kijken hoe we dit beter kunnen stroomlijnen.
helder verhaal! Ondanks dat ik begrijp dat mensen met problemen juist klagen (en je zo een vertekend beeld krijgt) kan ik me niet voorstellen dat alles zo is gelopen. Ik kan me daarnaast goed voorstellen dat er partijen zijn die na dit soort acties direct zvm merchants via andere netwerken gaan promoten (wellicht met de gedachte: want als het verkeerd gaat met het frontend dan zal het met het backend ook wel zo zijn).
Ik ben benieuwd wat maandag uit de vergaderig komt. Het lijkt me dat we in ieder geval de garantie krijgen dat er iemand de feedback mail bekijkt EN dus gewoon antwoord. Ook één aanspreekpunt/persoon is het minste wat jullie kunnen doen tot dat de software uit de beta is. Verder hoor ik ook graag welke zaken het meeste prioriteit hebben. Zitten mijn issues er niet tussen dan kan ik weer aan de bel trekken.
Kortom: communiceren!

Wat genoemd mag worden: fijn dat je via het forum je best doet alle vragen zgm te beantwoorden. Die communicatie is imo wel in orde!
 

Vince150

Nieuw lid
27 feb 2010
14
0
0
www.bestekortingscode.nl
#12
Mijn statistieken kloppen overigens nog steeds niet...

Beste Vince,

Dank voor je bericht. De weergave is inderdaad nog niet bijgewerkt in jouw account voor de laatste twee dagen. We gaan dit voor je oplossen. Ik heb je per mail de juiste gegevens gestuurd.

Groeten, Laurens
 
6 jan 2010
70
0
0
#13
bij mij ook niet. maar begreep dat het er aan kwam :)

Marko, waarom is er niet nog 2 weken met deze release gewacht ? vergelijk het een beetje met het Frankrijk van dit WK. oogt op papier leuk, maar als het publiekelijk wordt is het helemaal niks. twee weken doorwerken en de schoonheidsfoutjes waren er voor het publiek uit toch? of de achterkant net zo dramatisch is weet ik niet, maar hoop het niet :)
 

fleurop

Nieuw lid
18 feb 2010
4
0
0
#14
Ondertussen kan ik nog steeds geen transacties keuren, zonder dat daar over gecommuniceerd is heb ik dus 181 transacties gekeurd, die ik straks waarschijnlijk weer opnieuw kan keuren... maar we wachten het rustig af...
 

peter28

Nieuw lid
8 jan 2009
188
0
0
www.travelmap.nl
#15
Wellicht handig om mee te nemen in de vergadering straks: facturen overzicht laat (bij mij) geen facturen zien.
Inkomsten belasting moet voor het einde van deze maand en ik doe het het liefst optijd (nu dus). Graag dit overzicht maken of mij anders even de facturen voor K2 sturen, bvd!

Edit: als tijdelijke oplossing heb ik de factuur(en) ontvangen via de mail. Wie ze nodig heeft kan het beste contact opnemen met iemand bij Daisycon.
 

formmailer

Uit Zweden...!
3 aug 2008
259
0
0
www.zwedenweb.com
#16
peter28 zei:
Wellicht handig om mee te nemen in de vergadering straks: facturen overzicht laat (bij mij) geen facturen zien.
Inkomsten belasting moet voor het einde van deze maand en ik doe het het liefst optijd (nu dus). Graag dit overzicht maken of mij anders even de facturen voor K2 sturen, bvd!
Ditzelfde heb ik ook reeds aangegeven via feedback@daisycon.com.
Helaas nog geen reactie hierop.... :-\

//Jasper

Edit: De reactie via mail is er nu... nu de oplossing nog... 8)
 

rstef

Nieuw lid
5 jan 2009
36
0
0
#17
fleurop zei:
Ondertussen kan ik nog steeds geen transacties keuren, zonder dat daar over gecommuniceerd is heb ik dus 181 transacties gekeurd, die ik straks waarschijnlijk weer opnieuw kan keuren... maar we wachten het rustig af...
Door de synchronisatie tussen oud en nieuw kwamen sommige gekeurde orders weer open te staan. De melding dat de keuring voor de zekerheid even uitgesteld moet worden was helaas erg onopvallend boven de keuring geplaatst. Bij dergelijke issues zullen we een duidelijker waarschuwingsteken moeten gaan gebruiken. We verwachten dit voor woensdag aanstaande volledig werkend te hebben. Hierover zal je ook persoonlijk worden geïnformeerd.
 
S

svteg

Guest
#18
Klopt het dat de clicks momenteel weer even verdwenen zijn? Er staan momenteel 0 clicks in mijn stats, terwijl dat er een paar uur geleden meer dan 0 waren.
 

mdobro

Actief lid
12 sep 2005
2.377
0
36
www.daisycon.com
#20
Grootste issue die we hebben heeft te maken met de inlog en de rechten hierop.
Hier speelt de nieuwe security op tal van aspecten een "Pain in the but", die is een nog een stuk strikter dan de oude.
Hierdoor zie je als affiliate soms niet de stats van al je opgegeven media of kun je als adverteerder soms niet affiliates keuren (voorbeelden).
Het zijn op het moment geen generieke issues mbt de inlog maar individuele problemen, die veroorzaak worden door uiteenlopende oorzaken. Voornamelijk zaken die met de account instellingen te maken hebben, zo verstoren bepaalde tekens in de accountnaam of wachtwoord de hash waarde voor de inlog of zijn er gevolgen door het niet compleet aanwezig zijn van account gegevens (bv een zakelijk account dat geen bedrijfsnaam heeft opgegeven).

Daarnaast draaien we nog steeds op twee systemen, het oude is nog volledig operationeel en draait schaduw. Zowel als fall-back als om vergelijkcijfers te hebben om verschillende processen te testen en te valideren, in een real live omgeving.

Door de verwerking in twee systemen en de bovenstaande rechten issue ontstaan er synchronisatie verschillen. Zoals aangegeven meet bv het nieuwe systeem iets meer.

We hebben er nu voor gekozen om te synchroniseren van uit het oude systeem, ieder uur worden de stats nu een aantal malen vanuit het oude affiliate programma over geschreven in het nieuwe. Dit tot alle rechten issue zijn opgelost. Tijdens de sync kunnen de stats dus even niet beschikbaar zijn, maar een minuut later wel weer.

Nogmaals dit is een tijdelijke oplossing, die we asap zullen verhelpen.