Afhankelijk van de website-constructie gebruik ik meerdere manieren om te checken of een link nog werkzaam is.
Dus ook de link van reklame-middelen.
Soms raak je in slaap gesust, immers het resultaat van de URL checker is prima en dan ineens schrik je wakker :
en dan gebruik ik in dit geval even een voorbeeld van Zanox-M4n, maar het kan elk netwerk betreffen die zich in de laatste regel herkent ( indien nee, graag info hoe jullie dat dan oplossen ! )
Gaat dus niet om een banner die er niet meer uit ziet, de link naar ..... werkt niet meer ,
maar de boodschap effectief is : 200 OK.
In termen van een url checker : pagina retourneert 200 code en dat staat voor 100% prima.
Helemaal niet, want dat blijkt dan uit een rood gekleurde tekstpagina.
Is het mogelijk om bij dit soort boodschappen die duidelijk maken dat "iets er nièt meer is" in plaats van een 200 header, een 404 of wellicht beter een "410 Gone" mee te geven ?
In dat geval signaleert de URL checker dat het dus NIET meer goed is.
Er zijn ook oplossingen die van netwerken die dan doorwijzen naar een opvangpagina en wordt er ook een 200 OK of een 302/301 meegegeven. Ook niet ideaal hoewel voor klant en publisher een kans op ....
Hoor graag wat reakties, ook van andere publishers ivm tips voor een oplossing.
Er wisselen momenteel dermate veel adverteerders van netwerk, dat het best zinvol is om hier iets mee te doen.
Dus ook de link van reklame-middelen.
Soms raak je in slaap gesust, immers het resultaat van de URL checker is prima en dan ineens schrik je wakker :
en dan gebruik ik in dit geval even een voorbeeld van Zanox-M4n, maar het kan elk netwerk betreffen die zich in de laatste regel herkent ( indien nee, graag info hoe jullie dat dan oplossen ! )
http://ad.zanox.com/ppc/html/ppc_error_1.html
Content-Type: text/html
Last-Modified: Mon, 05 May 2008 14:02:19 GMT
Accept-Ranges: bytes
Etag:............................
Server: ........................
X-Powered-By: ............
P3P: policyref=.....................................................................
jobs-at-zanox: ....................................................................
Date: Fri, 24 May 2013 14:19:32 GMT
Content-Length: 846
Vary: Accept-Encoding
Content-Encoding: gzip
Connection: Keep-Alive
200 OK
Content-Type: text/html
Last-Modified: Mon, 05 May 2008 14:02:19 GMT
Accept-Ranges: bytes
Etag:............................
Server: ........................
X-Powered-By: ............
P3P: policyref=.....................................................................
jobs-at-zanox: ....................................................................
Date: Fri, 24 May 2013 14:19:32 GMT
Content-Length: 846
Vary: Accept-Encoding
Content-Encoding: gzip
Connection: Keep-Alive
200 OK
maar de boodschap effectief is : 200 OK.
In termen van een url checker : pagina retourneert 200 code en dat staat voor 100% prima.
Helemaal niet, want dat blijkt dan uit een rood gekleurde tekstpagina.
Is het mogelijk om bij dit soort boodschappen die duidelijk maken dat "iets er nièt meer is" in plaats van een 200 header, een 404 of wellicht beter een "410 Gone" mee te geven ?
In dat geval signaleert de URL checker dat het dus NIET meer goed is.
Er zijn ook oplossingen die van netwerken die dan doorwijzen naar een opvangpagina en wordt er ook een 200 OK of een 302/301 meegegeven. Ook niet ideaal hoewel voor klant en publisher een kans op ....
Hoor graag wat reakties, ook van andere publishers ivm tips voor een oplossing.
Er wisselen momenteel dermate veel adverteerders van netwerk, dat het best zinvol is om hier iets mee te doen.