Dank voor je opbeurende woorden showbizzsite, mijn persoonlijk vermoeden is het standaard probleem wat de hoofdrol speelt :
het bestaan van de netwerken wordt hoofdzakelijk gesteund door slechts enkele groot-producenten, de regel dat 20% van de affiliates zorgt voor 80% van de omzet.
Dat houdt dùs in, dat die 20% bijna 100% aandacht krijgt van bedrijfsleiding èn account-managers, immers beiden worden vaak beoordeeld a.d.h.v. omzetcijfers en 1 van de grootheden afsnoepen van een ander netwerk levert minder moeite en meer resultaat op , dan 20 nieuwelingen werven in het vrije veld en dan met Ligabrokjes en kamelenmelk opvoeden tot grootse prestaties. Ze kijken wel uit. Zijn soms ook net echte mensen en je komt het in elke branche tegen.
Waar verder ook in elke branche even nièt op gelet wordt : 80% van de affiliates zorgt voor 20% van de omzet, te verwaarlozen ?
Tijdelijk.
Op termijn zul je die verliezen, maar dan gaat ook de 20% affiliates verwateren zodanig dat er weer een nieuwe verhouding 80-20 of 20-80 gaat ontstaan.
Nog een andere uitweg ? Zie je overal. Vergeet die 20 en vestig je aandacht op het buitenland. Heeft iedereen zijn of haar handen voorlopig vol .. en is uitwendig en "im kopf" 'goed bezig'.
In een markt die vooralsnog steeds groter groeit, een bestendig lijntje, wel een coke-achtig lijntje.
En waar netwerken dus 100% bezig zijn met die 20% affiliates èn 100% adverteerders, is er geen aandacht voor de problematieken waar de rest van de wereld mee bezig is. En geen aandacht is geen asisstentie , is geen meedenken, is geen ... vul maar in.