Vraag over contact met publishers

Johanvp

Nieuw lid
28 sep 2011
2
0
0
#1
Hallo ik loop stage bij een affiliate bedrijf en een van mijn werkzaamheden is het (dagelijks) contact met onze publishers. Echter hoe en wat ik ook mail er komt nauwelijks geen reactie. Niet alleen als ik nieuwe sites benader, maar ook niet als ik bestaande site benader met de vraag wat er bijv. anders kan.
Herkent iemand dit, of weet iemand hoe dit komt. Reageren publishers over het algemeen slecht of is de inhoud van mijn mail niet goed genoeg?

Hopelijk kan iemand mij helpen. ???
Johannes ( student online marketing)
 
B

Beachboy

Guest
#2
Aha...ben jij die gozer die mij telkens mailtjes stuurt. ;D

Reageren publishers over het algemeen slecht of is de inhoud van mijn mail niet goed genoeg?
Waarschijnlijk beide...en? Wat ga je er aan doen?
Klagen?
 

Caroline

Nieuw lid
20 nov 2008
44
0
0
#3
Veel publishers hebben er een 'echte baan' naast en dus eigenlijk gewoon heel weinig tijd.
Kan dat het misschien verklaren?
 

ram

Nieuw lid
4 feb 2009
182
0
0
#4
Johanvp zei:
Hallo ik loop stage bij een affiliate bedrijf en een van mijn werkzaamheden is het (dagelijks) contact met onze publishers. Echter hoe en wat ik ook mail er komt nauwelijks geen reactie. Niet alleen als ik nieuwe sites benader, maar ook niet als ik bestaande site benader met de vraag wat er bijv. anders kan.
Herkent iemand dit, of weet iemand hoe dit komt. Reageren publishers over het algemeen slecht of is de inhoud van mijn mail niet goed genoeg?

Hopelijk kan iemand mij helpen. ???
Johannes ( student online marketing)
Hangt er natuurlijk van af wat de vraag is en of het interessant voor ons is.
Het is echt niet zo dat alles wat van een netwerk komt zinvolle informatie voor ons is en we kunnen ook niet direct alles gaan vertellen aan iemand die we niet kennen en alleen maar de naam van het netwerk draagt. :-\
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#5
Wat mij betreft komen er veel te veel algemene mails van de netwerken. Ik scan ze op berichten die specifiek op mij gericht zijn, bijvoorbeeld van adverteerders. Waarover mail jij de publishers precies?
 
W

Wim

Guest
#6
Hallo ik loop stage bij een bedrijf en een van mijn werkzaamheden is het contact met de affiliate netwerken. Echter hoe en wat ik ook mail er komt nauwelijks een reactie. Niet alleen als ik nieuwe affiliate netwerken benader, maar ook niet als ik bestaande affiliate netwerken benader met de vraag wat er bijv. met goedkeuringen anders kan.
Herkent iemand dit, of weet iemand hoe dit komt. Reageren netwerken over het algemeen slecht of is de inhoud van mijn mail niet goed genoeg?
Hopelijk kan iemand mij helpen.
 

DikkieD

Nieuw lid
25 okt 2007
973
0
0
#7
Ik ben bijna altijd bezig met nieuwe dingen. Ik plan het onderhoud zelf in en alleen op dat moment ben ik bezig met het bijwerken van al het materiaal dat geplaatst is. Ik vind het leuk als ik op de hoogte gebracht wordt van een nieuwe merchant, maar hoef geen wel/niet discussie te voeren over waarom ik die niet direct zal plaatsen. Ik doe niet aan korte termijn acties, dus ik zit al helemaal niet te wachten op mailtjes met de strekking 'over 2 dagen start.....tot begin volgende week'...'dus nu actie'....niet alleen moet ik dus direct aan de slag maar begin volgende week ook weer. Geen tijd voor. In 90% van de gevallen draait een merchant op basis van diverse redenen op mijn site. Een discussie over dat ik bij netwerk B 0,5% meer CPS vergoeding krijg is leuk, maar ook dat pak ik op wanneer het schikt. Dat is dus vaak in mijn situatie de reden waarom ik niet altijd op minder gerichte mails reageer; het komt simpelweg niet uit en een dag later denk ik er niet meer aan of de mail zit in de middellange termijn box.
 

xipe

Nieuw lid
31 mrt 2008
650
0
16
#8
Een goed en inhoudelijk contact tussen adverteerders en affiliates is heel waardevol.
maar... Momenteel wordt je overspoeld door mails met nieuwe adverteerders en dat bestaande adverteerders een geweldige actie voeren... Die morgen of overmorgen eindigt en handwerk van jou vraagt...

Aan de andere kant krijg je geen enkel bericht als b.v. de Fonq/Apartdesign/Nonplusultra club de velden van de feed aanpast... Gewoon velden laat vervallen en de volgorde verandert. Ingrijpend dus.
Aaaarg.....

Dit is toch nauwelijks meer serieus te nemen?
Ik word er een beetje moedeloos van, kan ik je zeggen.
 
9 aug 2007
47
0
0
#9
Er is aan de zijde van netwerken nog zoveel te verbeteren, en de meeste punten zijn niet nieuw maar spelen soms al jaren, zonder dat hier actie op wordt ondernomen. Een soort gedoogbeleid ten nadele van de affiliates.

Meestal reageer ik alleen op mails van contact personen van de netwerken, de rest verdwijnt.

Wat betreft productfeeds, hier zit een wereld van verschil in tussen de merchants.
Sommigen menen dat een title, price en category_path voldoende zijn en anderen geven zeer veel informatie in de feed (pluim) waar je ook daadwerkelijk wat mee kunt.

Ik denk dat ouwesmurf hier de koe bij de horens pakt.
ouwesmurf zei:
Dank voor je opbeurende woorden showbizzsite, mijn persoonlijk vermoeden is het standaard probleem wat de hoofdrol speelt :
het bestaan van de netwerken wordt hoofdzakelijk gesteund door slechts enkele groot-producenten, de regel dat 20% van de affiliates zorgt voor 80% van de omzet.
Dat houdt dùs in, dat die 20% bijna 100% aandacht krijgt van bedrijfsleiding èn account-managers, immers beiden worden vaak beoordeeld a.d.h.v. omzetcijfers en 1 van de grootheden afsnoepen van een ander netwerk levert minder moeite en meer resultaat op , dan 20 nieuwelingen werven in het vrije veld en dan met Ligabrokjes en kamelenmelk opvoeden tot grootse prestaties. Ze kijken wel uit. Zijn soms ook net echte mensen en je komt het in elke branche tegen. ;)

Waar verder ook in elke branche even nièt op gelet wordt : 80% van de affiliates zorgt voor 20% van de omzet, te verwaarlozen ?
Tijdelijk.
Op termijn zul je die verliezen, maar dan gaat ook de 20% affiliates verwateren zodanig dat er weer een nieuwe verhouding 80-20 of 20-80 gaat ontstaan.

Nog een andere uitweg ? Zie je overal. Vergeet die 20 en vestig je aandacht op het buitenland. Heeft iedereen zijn of haar handen voorlopig vol .. en is uitwendig en "im kopf" 'goed bezig'.
In een markt die vooralsnog steeds groter groeit, een bestendig lijntje, wel een coke-achtig lijntje.

En waar netwerken dus 100% bezig zijn met die 20% affiliates èn 100% adverteerders, is er geen aandacht voor de problematieken waar de rest van de wereld mee bezig is. En geen aandacht is geen asisstentie , is geen meedenken, is geen ... vul maar in.
 

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#10
Over het algemeen ondervind ik hetzelfde als je elders in de maatschappij meemaakt. Niet beter en niet slechter.

Natuurlijk valt er veel te klagen. Gezeik van doe dit of dat. Niet antwoorden op mails. Directories zonder kennisgeving wijzigen. Als je iemand ontmoet te horen krijgen van ach het zijn er zoveel!! Onbeschoft maar ja weinig anders als je elders meemaakt.

Goede zaken? Ja hoor. Dagje travel met TT.

Wat onze aanbieders zouden moeten doen? Professioneel te werk gaan!!! Door een reeks van stommiteiten halen zij en wij er niet uit wat zou kunnen. En dan maar zeggen: waarom doen we dit eigenlijk.

Kareltje
 

PJ

Nieuw lid
28 feb 2008
1.417
0
0
#11
Hier is de stroom onzinmails van de netwerken zodanig dat de kans groot is dat de mail niet gelezen wordt. Uitzondering zijn mails van persoonlijke contacten bij de netwerken waar we al eens mee gesproken hebben en die snappen waar we mee bezig zijn.

Een goed begin zou zijn om de affiliate te laten kiezen welke mail hij wil ontvangen. Nu worden enorme hoeveelheden mail rondgestuurd waar niemand wat heeft. Begin eens met het bieden van de mogelijkheid om alleen mail over een bepaald channel te ontvangen. Wat moet een reissite nou met aankondigingen over Wehkamp of over paarsetheelepeltjesmeteengoudgeelrandje.nl en dan meteen 100 mails er achteraan voor theelepeltjes in een andere kleur die allemaal een eigen website hebben. En dan komen diezelfde berichten aan het eind van de dag nog een keer gebundeld binnen als nieuws van de dag.

Je krijgt echt de indruk dat die marketeers op het mbo allemaal leren dat inboxen vol spammen hetzelfde is als goed contact houden. En dan leren ze helaas ook nog dat je mail moet personaliseren, zodat je soms eerst een paar alinea's van een zogenaamd persoonlijk mailtje leest voordat je erachter komt dat het een bulkmail is die helemaal niet op jou is toegespitst. Netto effect: ook persoonlijke mailtjes krijgen niet meer met voorrang aandacht als ze van een netwerk komen dat zulke praktijken hanteert. En op een reactie kun je dan inderdaad lang wachten.
 

Karel

Nieuw lid
21 feb 2008
814
1
0
#12
Even inzoomen op die update mails. Kan mij voorstellen dat ze alles tesamen vermelden. Kom je ook nog eens op een idee.

En dan ... het beantwoorden van mails. Top prioriteit!!! Ze moeten antwoorden. En dat kan alleen als ze het intern georganiseerd hebben. Hoeveel antwoorden niet? Ik denk bij mij ca 20% Valt dus best mee. Maar blijft een punt van belang.

Vandaag ga ik erachter aan dat ontbrekende antwoorden alsnog worden gegeven. Dat doe ik door belletjes naar het netwerk. Ze motten...e-mail behandeling organiseren, ze laten veel geld liggen...

Doe mee, het helpt echt.

Kareltje
 
18 mrt 2008
341
0
0
www.showbizzsite.be
#13
Johan,
ik heb gelukkig nooit stage moeten lopen bij een bedrijf maar regelmatig krijg ik mailtjes of telefoontjes van stagairs van allerlei bedrijven waarmee ik wekelijks contact heb (of omgekeerd) om mijn contactgegevens te controleren. Ik heb vaak de indruk dat stagairs misbruikt worden om vuile werkjes op te knappen en dan ga je een afkeer hebben van mensen die je voor zulke zaken bellen. Ik denk dat niemand van ons van met een jobstudent of stagair te maken wil hebben, net zoals we het vervelend vinden als we door iemand gecontacteerd worden die nieuw is binnen een bedrijf. Persoonlijk wil ik contact hebben met mensen die reeds langere tijd bij een bedrijf werken.
Ik weet het, iedereen moet het leren maar dat kost mij geld en tijd en dat is iets wat we nooit in overvloed hebben, jammer genoeg.

Succes in ieder geval en blijven volhouden!