weinig inkomsten

pimvdmolen

Geniet, maar drink met mate!
16 jun 2010
4
0
0
pimvdmolen.nl
#1
heeft iemand enig idee hoe het komt dat ik vroeger (dan heb ik het over 4 jaar geleden) nog vaak meer dan 1.20 euro kreeg per click en tegenwoordig hooguit maar 6 cent ofzo..

is google zo gierig om die bedrage zo laag te maken of kan dat ergens anders aan liggen? want ik heb niet het idee dat het kan liggen aan de websites waar ik de advertenties op toon.. :eek:
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#2
pimvdmolen zei:
heeft iemand enig idee hoe het komt dat ik vroeger (dan heb ik het over 4 jaar geleden) nog vaak meer dan 1.20 euro kreeg per click en tegenwoordig hooguit maar 6 cent ofzo..

is google zo gierig om die bedrage zo laag te maken of kan dat ergens anders aan liggen? want ik heb niet het idee dat het kan liggen aan de websites waar ik de advertenties op toon.. :eek:
Nog onlangs heeft Google een publicatie laten verschijnen, inhoudend dat van de advertentieopbrengst zo'n 70% naar de publisher gaat. Of dat zo is, moeten we maar accepteren.

Met die vraag van "vroeger was het toch beter" zit ik ook wel eens, en hele volksstammen met ons. ;)
Het nare punt is dat internet elke dag opnieuw evolueert, en wij dat niet altijd exact volgen.
Het groeit ook nog eens qua omvang.
Dus Google moet aan de bak. Het oudzeer bijhouden en de jeugdige aanwas toevoegen.

Willen we nog gevonden worden, moeten we optimaliseren. Willen we de Adsense op "hoogte" houden, moeten we optimaliseren. Nog beterder! En zeker op financiele advertentie is het bedrag wat je noemt of hoger, nog op de dag van vandaag ( half uur geleden bekeken ) mogelijk, maar genoeg andere branches komen ook in de buurt.
Het veilingsysteem staat daar wel garant voor. Maar staat ook garant voor magere opbrengsten wanneer de conversie van de pagina te wensen overlaat en vooral dat is langzamerhand een ontnuchterende gewaarwording : namelijk dat er meer bijgehouden wordt dan jij en ik bijhouden en een ander je de les gaat lezen.

Eigenlijk net als dat blauw op straat, vroeger was het je beste vriend. En toch kreeg je toen ook wel eens een mep.
En na Hoek van Holland weten we het niet meer zo goed. Neem maar een goeie borrel, krijg je ook blauw op straat. ;D
 
12 feb 2010
59
0
0
XpertMarketing.nl
#3
Er is nog een probleem. De inzet van het inhoudsnetwerk is in de loop der jaren veranderd. Ook kan er voor het - over het algemeen minder converterende - inhoudsnetwerk nog makkelijker dan eerst een aparte max CPC worden gehanteerd door AdWords gebruikers. Dit kan een rol spelen.
 

oeroek

Nieuw lid
21 jun 2008
166
0
16
www.saunagespot.nl
#4
Er zitten volgens mij (mede door de crisis) ook minder kennisarme adverteerders in de markt. Je kan leuk verdienen aan de adverteerders die in Adwords geld pompen zonder goed te meten wat de opbrengsten zijn.

Daarbij zijn er nogal wat professionele partijen die in Adwords adverteren en hierbij vooral het search netwerk gebruiken. Daar hebben wij als content publishers niet zoveel aan.

Tot slot zijn er volgens mij veel adverteerders die steeds beter doorkrijgen welke keywords goed converteren en welke niet. Dat betekent dat je steeds kritischer moet zijn als publisher om met keywords te werken die goed betalen en moet zorgen dat je verkeer trekt dat goed converteert.