Idem, wij durven niet eens naar de afkeur te kijken in dit geval, zou onze kerst ruïneren
Just take it as it is. Je kan natuurlijk verwachten dat de afkeur hoog zou zijn, is overigens bij alle schoenen partijen zo.
Zou het niet zo kunnen zijn, Jochem, dat het voor 50% ook aan jullie sites zou kunnen liggen ?
Je durft niet naar de afkeur te kijken, dus weet je het niet.
Neem graag van je aan, dat dit grote percentage afkeur bij jullie aan de orde is, in mijn toko geldt dit zeker niet voor alle adverteerders.
Kan ook inherent aan jullie bedrijfsplan liggen
Hoe kom je als webshop op onze websites?
Sluit je aan bij een affiliate netwerk op de frontpage van deze website, stuur ons een e-mail met een leuke / aantrekkelijke kortingscode en we gaan direct over tot plaatsing, als de kortingscodes exclusief van aard zijn plaatsen we ze binnen 24 uur op al onze websites.
bron: imbull.nl/projects
Uit deze strophe blijkt dat uiteindelijk de merchant met de meeste korting = de allerlaagste marge voor hem/haar zelf "nog even" overblijft, want voor gezonde marge zal geen ruimte meer zijn.
Daarbij "Klik hier voor de kortingscode" (actiecode.nl) betekent met jullie button, direkt naar de adverteerder sjezen. Nederlanders leren snel, kunnen we vaker doen.
Dit betekent dan ook, dat jullie een groep kortingsjagers trekken, die bij het vinden van 10% méér korting, niet te beroerd zullen zijn om - zeker met gratis terugzending - het pakje terug te sturen en een nieuwe aankoop bij de goedkoperder adverteerder zullen kopen, dàt pakje mogelijkerwijs ook weer terugsturen totdat de allerlaagste aanbieding is verkregen. Met zo'n reeks trekt het afkeurpercentage stijl omhoog.
NB: dit is niet lelijk bedoeld, evenmin om je Kerst te verstieren, maar is simpel een gedachtengang die jullie bedrijfsmodel ten eerste uitlokt en ten tweede voor collegae een rol van negatieve betekenis kan vervullen.
Ik hoop persoonlijk nog steeds mensen te trekken die op zoek zijn naar een goede schoen binnen redelijke prijsvergelijking, maar geen kandidaten die alleen code-speurders zijn. Die zie ik nl nooit meer terug, die ziet de desbetreffende adverteerder óók nooit meer terug. Een soort van "achteruit bidden" ;D
Zomaar aannemen dat een hoog afkeur percentage acceptabel moet zijn, ligt m.i. niet voor de hand.
Zojuist nog even de programma-inhoud van Zalando bij Zanox bekeken, zij bieden kortingscodes. Had ik kunnen lezen, want Zanox zal het me niet vertellen.
Anders gezegd, op die wijze werkt Zalando dus mee aan een
gecreëerd hoog afkeur percentage.
Immers, gegeven het korting-budget is hun artikel dus in feite xx% minder waard dan elders en is dus het afkeurpercentage xx% minder dan het lijkt.
Snap ik nu ook dat heer Palm zegt , bekijk het maar met je feed, foto en prijs is genoeg. Had even tijd nodig, maar ik ben er weer. 8)