Zalando.nl Cetus Palm, Account Manager Affiliate Marketing

S

svteg

Guest
#21
Beste Zalando meneer, is het ook mogelijk dat er meer algemene banners komen, de banners die door jullie als algemeen bestempeld worden is eigenlijk gewoon een vrouwenschoenen banner.. de herfst banners zouden een goed alternatief zijn, mits er geen herfst op stond.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#22
Idem, wij durven niet eens naar de afkeur te kijken in dit geval, zou onze kerst ruïneren :) Just take it as it is. Je kan natuurlijk verwachten dat de afkeur hoog zou zijn, is overigens bij alle schoenen partijen zo.
Zou het niet zo kunnen zijn, Jochem, dat het voor 50% ook aan jullie sites zou kunnen liggen ?
Je durft niet naar de afkeur te kijken, dus weet je het niet.

Neem graag van je aan, dat dit grote percentage afkeur bij jullie aan de orde is, in mijn toko geldt dit zeker niet voor alle adverteerders.

Kan ook inherent aan jullie bedrijfsplan liggen
Hoe kom je als webshop op onze websites?
Sluit je aan bij een affiliate netwerk op de frontpage van deze website, stuur ons een e-mail met een leuke / aantrekkelijke kortingscode en we gaan direct over tot plaatsing, als de kortingscodes exclusief van aard zijn plaatsen we ze binnen 24 uur op al onze websites.
bron: imbull.nl/projects
Uit deze strophe blijkt dat uiteindelijk de merchant met de meeste korting = de allerlaagste marge voor hem/haar zelf "nog even" overblijft, want voor gezonde marge zal geen ruimte meer zijn.

Daarbij "Klik hier voor de kortingscode" (actiecode.nl) betekent met jullie button, direkt naar de adverteerder sjezen. Nederlanders leren snel, kunnen we vaker doen.

Dit betekent dan ook, dat jullie een groep kortingsjagers trekken, die bij het vinden van 10% méér korting, niet te beroerd zullen zijn om - zeker met gratis terugzending - het pakje terug te sturen en een nieuwe aankoop bij de goedkoperder adverteerder zullen kopen, dàt pakje mogelijkerwijs ook weer terugsturen totdat de allerlaagste aanbieding is verkregen. Met zo'n reeks trekt het afkeurpercentage stijl omhoog.

NB: dit is niet lelijk bedoeld, evenmin om je Kerst te verstieren, maar is simpel een gedachtengang die jullie bedrijfsmodel ten eerste uitlokt en ten tweede voor collegae een rol van negatieve betekenis kan vervullen.

Ik hoop persoonlijk nog steeds mensen te trekken die op zoek zijn naar een goede schoen binnen redelijke prijsvergelijking, maar geen kandidaten die alleen code-speurders zijn. Die zie ik nl nooit meer terug, die ziet de desbetreffende adverteerder óók nooit meer terug. Een soort van "achteruit bidden" ;D

Zomaar aannemen dat een hoog afkeur percentage acceptabel moet zijn, ligt m.i. niet voor de hand.
Zojuist nog even de programma-inhoud van Zalando bij Zanox bekeken, zij bieden kortingscodes. Had ik kunnen lezen, want Zanox zal het me niet vertellen.
Anders gezegd, op die wijze werkt Zalando dus mee aan een gecreëerd hoog afkeur percentage.
Immers, gegeven het korting-budget is hun artikel dus in feite xx% minder waard dan elders en is dus het afkeurpercentage xx% minder dan het lijkt.

Snap ik nu ook dat heer Palm zegt , bekijk het maar met je feed, foto en prijs is genoeg. Had even tijd nodig, maar ik ben er weer. 8)
 

Cetus Palm

www.zalando.nl
10 dec 2010
22
0
0
www.zalando.nl
#23
Elke sale die wordt afgekeurd is voor alle partijen in principe ongewenst en dus lijkt het mij geen punt van discussie of dit bewust gestimuleerd wordt. De drie partijen lopen inkomsten mis, en de consument is ontevreden. Om de consument tegemoet te komen is het retourzenden gratis, en om de publishers tegemoet te komen wordt uitgekeerd voor de 100 dagen retourtermijn verstreken is.

Ik ben van mening dat kortingscodes niet meer weg te denken zijn, alle partijen hebben dan ook kortingscodes uitstaan en voor nieuwe partijen in de markt is het al helemaal geen uitzondering. Wij bij Zalando proberen mensen niet alleen te voorzien in de behoefte aan goede schoenen. Maar ook aan kleding en het bieden van een uitstekende service, als het product niet aan de wensen of verwachtingen van de klant voldoet nemen wij het graag weer terug.

Snap ik nu ook dat heer Palm zegt , bekijk het maar met je feed, foto en prijs is genoeg. Had even tijd nodig, maar ik ben er weer. 8)
Het laatste wat wij zullen zeggen is dat je het kunt bekijken. Ik zit op dit forum om beter met publishers samen te kunnen werken. Wat de vraag van svteg inzake banners betreft, ik zal kijken of ik deze op de korte termijn aan kan leveren.

@svteg Is er nog voorkeur voor een bepaald formaat?
(dit soort vragen kunnen ook per mail, gezien ik die zga 24 uur per dag lees.)
 

Trader

Nieuw lid
14 mrt 2008
140
0
0
www.imbull.com
#24
ouwesmurf zei:
Idem, wij durven niet eens naar de afkeur te kijken in dit geval, zou onze kerst ruïneren :) Just take it as it is. Je kan natuurlijk verwachten dat de afkeur hoog zou zijn, is overigens bij alle schoenen partijen zo.
Zou het niet zo kunnen zijn, Jochem, dat het voor 50% ook aan jullie sites zou kunnen liggen ?
Je durft niet naar de afkeur te kijken, dus weet je het niet.

Neem graag van je aan, dat dit grote percentage afkeur bij jullie aan de orde is, in mijn toko geldt dit zeker niet voor alle adverteerders.

Kan ook inherent aan jullie bedrijfsplan liggen
Hoe kom je als webshop op onze websites?
Sluit je aan bij een affiliate netwerk op de frontpage van deze website, stuur ons een e-mail met een leuke / aantrekkelijke kortingscode en we gaan direct over tot plaatsing, als de kortingscodes exclusief van aard zijn plaatsen we ze binnen 24 uur op al onze websites.
bron: imbull.nl/projects
Uit deze strophe blijkt dat uiteindelijk de merchant met de meeste korting = de allerlaagste marge voor hem/haar zelf "nog even" overblijft, want voor gezonde marge zal geen ruimte meer zijn.

Daarbij "Klik hier voor de kortingscode" (actiecode.nl) betekent met jullie button, direkt naar de adverteerder sjezen. Nederlanders leren snel, kunnen we vaker doen.

Dit betekent dan ook, dat jullie een groep kortingsjagers trekken, die bij het vinden van 10% méér korting, niet te beroerd zullen zijn om - zeker met gratis terugzending - het pakje terug te sturen en een nieuwe aankoop bij de goedkoperder adverteerder zullen kopen, dàt pakje mogelijkerwijs ook weer terugsturen totdat de allerlaagste aanbieding is verkregen. Met zo'n reeks trekt het afkeurpercentage stijl omhoog.

NB: dit is niet lelijk bedoeld, evenmin om je Kerst te verstieren, maar is simpel een gedachtengang die jullie bedrijfsmodel ten eerste uitlokt en ten tweede voor collegae een rol van negatieve betekenis kan vervullen.

Ik hoop persoonlijk nog steeds mensen te trekken die op zoek zijn naar een goede schoen binnen redelijke prijsvergelijking, maar geen kandidaten die alleen code-speurders zijn. Die zie ik nl nooit meer terug, die ziet de desbetreffende adverteerder óók nooit meer terug. Een soort van "achteruit bidden" ;D

Zomaar aannemen dat een hoog afkeur percentage acceptabel moet zijn, ligt m.i. niet voor de hand.
Zojuist nog even de programma-inhoud van Zalando bij Zanox bekeken, zij bieden kortingscodes. Had ik kunnen lezen, want Zanox zal het me niet vertellen.
Anders gezegd, op die wijze werkt Zalando dus mee aan een gecreëerd hoog afkeur percentage.
Immers, gegeven het korting-budget is hun artikel dus in feite xx% minder waard dan elders en is dus het afkeurpercentage xx% minder dan het lijkt.

Snap ik nu ook dat heer Palm zegt , bekijk het maar met je feed, foto en prijs is genoeg. Had even tijd nodig, maar ik ben er weer. 8)
Het gaat niet om een groot percentage Ouwesmurf, het gaat om een groot aantal. Dat is waarom ik het niet wil bekijken. Je verdere aannames vind ik zelf door deze foute aanname wat ver gezocht.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#25
@jochem:
je citeert zelf:
De afkeur is bij ons 40%, dus goedkeur 60%.
en daarop borduur je verder met :
Idem, wij durven niet eens naar de afkeur te kijken in dit geval, zou onze kerst ruïneren
Neem mij dan niet kwalijk dat ik aanneem dat je het over percentages hebt. Met "idem" lijkt me dat geen onjuiste aanname.

@Cetus Palm:
Ik ben van mening dat kortingscodes niet meer weg te denken zijn, alle partijen hebben dan ook kortingscodes uitstaan en voor nieuwe partijen in de markt is het al helemaal geen uitzondering.
Die mening mag u natuurlijk hebben, persoonlijk maak ik onderscheid tussen adverteerders die incidenteel een kortingscode toepassen en zij die continu dat doen.
Blijkens het Zanox-bericht geldt voor Zalando "continu" , en aangezien bijvoorbeeld Trader / Imbull aktief is juist met kortingsites èn Zalando daar ook presenteert, mag verwacht worden dat het een en ander elkaar versterkt,
dus ook kortingsjagers aantrekt en dus ook een hoger afkeurpercentage.
Heb nog steeds niet het idee, dat adverteerders filantropen zijn, dus is in de prijsstelling daarmee rekening
gehouden, naast de ruimte retourzending, zal de afkeur uit de lengte of uit de breedte moeten komen, want
de enige, zelfs niet vanuit Duitsland, is Zalando allang niet meer.

Dat er ook nog adverteerders en affiliates zijn die geheel of grotendeels zonder kortingscodes werken, mag voor u een verrassing zijn. Het kan dus ook, dat adverteerders een gewone gezonde marge meepakken.

Ieder z'n meug, gezonde omzet gezonde groei, of wat meer risiko incalculeren.
Neemt niet weg dat ik mijn reaktie in dit topic aangevangen heb met te wijzen op de door Zanox opgewekte kwaliteitsverwachting zijdens Zalando, die door de produktdatafeed geminimaliseerd werd, en afgeserveerd met de stelling
denk dat veel van de publishers vooral de beelden en de prijs gebruiken uit de feed
Dat is nog steeds het kernpunt.
 

Cetus Palm

www.zalando.nl
10 dec 2010
22
0
0
www.zalando.nl
#26
Inmiddels is de feed aangepast, (staat ook in een andere topic), en is de beschrijving aangevuld.

@ouwesmurf Ik vind dat u een interessante mening heeft en zou graag met u bespreken wat de mogelijkheden zijn, maar ik weet niet wie u bent, en welke site(s) u heeft. Aangezien mijn contactgegevens wel hier op het forum te vinden zijn is de keuze aan u.
 
#27
Zalando converteert prima.
De enige reden dat ik er weinig mee heb is de drama-feed

Als zalando daar moeite mee heeft kan ik wel regelen dat deze feed perfect wordt

Zou heel wat schelen in de sales in ieder geval en ik zou hem opnemen op diverse sites (gegarandeerd 1,5 miljoen bezoekers (views) per maand)

Ik heb bij Zanox al vragen gesteld over de feed omdat deze wel erg amateuristisch is. We zijn niet veel gewend en geven al snel een zesje, maar deze blijft hangen op 2-

Met vriendelijke groet en de wens dat veel mensen hun schoenen online gaan bestelen in 2011

Arie Kers

www.marktgigant.nl