Hachelijk. Heel hachelijk onderwerp. Onbegrijpelijk ook.
Tenzij de verwachting is, dat het bergafwaarts gaat met de omzet uit die hoek.
Immers, over het algemeen zijn netwerk-instellingen doorgaans zelden roomser dan de Paus.
En lezend op dit forum - eigenlijk het enige zinnige aan een forum is dat alles wat geschreven is bewaard wordt tot sint juttemis - is al jarenlang gehikt tegen dit onderwerp, kortingscodes die zelden of nooit vermeld worden, hooguit met de mededeling dat je gelijk ook naar de winkel gaat, plus ernstig verouderde codes.
Er is ook al eens eerder een gezamenlijke visie gegeven zijdens ik meen IAB, maar dat kun je veilig doen.
Dat er nu een statement wordt gemaakt met een pdf lijkt op verslechterende omzetten en dan loop je weinig mis, je gaat toch niet een kip met de gouden eieren slachten , toch
Ik ontving het per mail, stuurde het door wegens lage interesse gegeven voorgaand, naar het archief. Toch wakker geworden door èn een bericht van Barvee èn een blogitem op het affiliateblog van Imbull, en met laatste bind je de kat op het spek, wie boter op het hoofd heeft etcetera wat Imbull betreft dan. Riskant omdat Imbull zelf meerdere kortingscode-websites hanteert, maar ook in het algemeen via het blog invloed wil uitoefenen.
En dan krijg je op je nuchtere maag de mededeling van Zanox-M4N : "Gij zult geen niet bestaande codes hanteren" en "Gij zult geen reklame maken over verouderde codes".
Tja, zojuist even een blik geworpen op actiecode mbt adverteerder ONeil :
Ook een hot-item in het pdf verhaal : laat de code zien. En zoals ik al in een veel eerder stadium op deze actiecode .nl maar ook op andere sites van andere eigenaren zag en zie, ja , wanneer je doorzet is die code te zien - in dit geval : FREEDELIVERYNL - maar, het staat er ook onder, je bent tezelfdertijd doorverwezen naar de adverteerder, cookie is gezet, in een nieuw browservenster. Dat is al jaren gebruikelijk.
Let op: bovenstaand is geen speciale aktie richting Vroom/v.d.Bij , het vind al jaren plaats en bij veruit de meeste soortgelijke websites. Heb er meermalen over geschreven, is niet iets nieuws.
Maar dan nu ineens die aktie met een pdf, waarin ook staat dat je dan wel minimaal 20 adverteerders moet publiceren, oei, zijn er nog zoveel met kortingscodes ? En willen ze allemaal van harte, of uit angst voor ...
Ook wel een aardige in dat pdf : je moet je contact - emailadres publiceren. Nu is dat bij KvK inschrijving al jaren verplicht , maar deze regel geeft aan dat het ook nog eens gaat om het emailadres dat bekend is bij het netwerk.
En ....... grappige bijkomstigheid, soms dient dat emailadres als gebruikersnaam om in te loggen bij het netwerk ;D ;D niet op verzoek van de publisher, maar zo doen netwerkbedrijven dat soms.
Veiligheid analoog iDeal ?
Maskering van links, de adverteerder moet kunnen zien .... etc .... dit raakt helemaal de regel om de klant te behoeden voor links met een omvang van 1000 bytes, met vreselijke codes, danwel een korte code van 15 cijfers achtermekaar. De dood in de pot van conversie.
Keyword-policy : de merknaam zou niet vermeld mogen worden bij de strophe over de aanbieding. Jongens en meisjes toch, moet de kortingscode-publisher dan aangeven : beste klant, we sturen u door, maar we zeggen lekker niet wie het is, we zeggen alleen dat u korting krijgt.
Ik heb nog steeds geen aktieve kortingscode-website, maar vemeld sporadisch wel codes omdat ze verstrekt zijn, maar communicatief komt dit niet echt over.
Het zijn de netwerkbedrijven die de toepassing van kortingscodes zo ongebreideld hebben gepromoot.
Het zijn de netwerkbedrijven die veelal ook een rol spelen bij de retargeting, waardoor we nu met een blokkerende cookiewetgeving zitten.
Tenzij de verwachting is, dat het bergafwaarts gaat met de omzet uit die hoek.
Immers, over het algemeen zijn netwerk-instellingen doorgaans zelden roomser dan de Paus.
En lezend op dit forum - eigenlijk het enige zinnige aan een forum is dat alles wat geschreven is bewaard wordt tot sint juttemis - is al jarenlang gehikt tegen dit onderwerp, kortingscodes die zelden of nooit vermeld worden, hooguit met de mededeling dat je gelijk ook naar de winkel gaat, plus ernstig verouderde codes.
Er is ook al eens eerder een gezamenlijke visie gegeven zijdens ik meen IAB, maar dat kun je veilig doen.
Dat er nu een statement wordt gemaakt met een pdf lijkt op verslechterende omzetten en dan loop je weinig mis, je gaat toch niet een kip met de gouden eieren slachten , toch
Ik ontving het per mail, stuurde het door wegens lage interesse gegeven voorgaand, naar het archief. Toch wakker geworden door èn een bericht van Barvee èn een blogitem op het affiliateblog van Imbull, en met laatste bind je de kat op het spek, wie boter op het hoofd heeft etcetera wat Imbull betreft dan. Riskant omdat Imbull zelf meerdere kortingscode-websites hanteert, maar ook in het algemeen via het blog invloed wil uitoefenen.
En dan krijg je op je nuchtere maag de mededeling van Zanox-M4N : "Gij zult geen niet bestaande codes hanteren" en "Gij zult geen reklame maken over verouderde codes".
Tja, zojuist even een blik geworpen op actiecode mbt adverteerder ONeil :
Couponcode O'neill: 30% korting in de 48h pre-sale verloopt per 20.06.2012
Let op: bovenstaand is geen speciale aktie richting Vroom/v.d.Bij , het vind al jaren plaats en bij veruit de meeste soortgelijke websites. Heb er meermalen over geschreven, is niet iets nieuws.
Maar dan nu ineens die aktie met een pdf, waarin ook staat dat je dan wel minimaal 20 adverteerders moet publiceren, oei, zijn er nog zoveel met kortingscodes ? En willen ze allemaal van harte, of uit angst voor ...
Ook wel een aardige in dat pdf : je moet je contact - emailadres publiceren. Nu is dat bij KvK inschrijving al jaren verplicht , maar deze regel geeft aan dat het ook nog eens gaat om het emailadres dat bekend is bij het netwerk.
En ....... grappige bijkomstigheid, soms dient dat emailadres als gebruikersnaam om in te loggen bij het netwerk ;D ;D niet op verzoek van de publisher, maar zo doen netwerkbedrijven dat soms.
Veiligheid analoog iDeal ?
Maskering van links, de adverteerder moet kunnen zien .... etc .... dit raakt helemaal de regel om de klant te behoeden voor links met een omvang van 1000 bytes, met vreselijke codes, danwel een korte code van 15 cijfers achtermekaar. De dood in de pot van conversie.
Keyword-policy : de merknaam zou niet vermeld mogen worden bij de strophe over de aanbieding. Jongens en meisjes toch, moet de kortingscode-publisher dan aangeven : beste klant, we sturen u door, maar we zeggen lekker niet wie het is, we zeggen alleen dat u korting krijgt.
Ik heb nog steeds geen aktieve kortingscode-website, maar vemeld sporadisch wel codes omdat ze verstrekt zijn, maar communicatief komt dit niet echt over.
Het zijn de netwerkbedrijven die de toepassing van kortingscodes zo ongebreideld hebben gepromoot.
Het zijn de netwerkbedrijven die veelal ook een rol spelen bij de retargeting, waardoor we nu met een blokkerende cookiewetgeving zitten.
? 8)