Dank voor het uitgebreide antwoord.
Denk ook niet dat het zinvol is om al te uitgebreid op deze materie in te gaan, de dagelijkse praktijk is voor mij al vele jaren verleden tijd, mag iedereen voor zich zelf uitzoeken, want de website eigenaar is altijd zelf verantwoordelijk.
Eén zin pak ik er uit :
Een AFM-vergunning voor advies is dus niet noodzakelijk. (Een uitzondering hierop is wanneer je een telefoonnummer ..........................................op je website hebt staan.)
Daar vindt de autoriteit Consument en Markt dit van. en Google stelt identificatie ook op prijs.
En is er een KvK, is een telefoonnummer ook minimaal aanwezig. Rijst de vraag, of de AFM méér of minder vind, dan de ACM. Is ook een kwestie van hoe duidelijk het telefoonnummer er staat.
Of toch maar weer een website zonder enige identificatie :-\
En zo zijn méér punten van zorg, omdat de één iets wel vindt, en de ander wellicht iets minder. Werken in en met assurantie, hypotheek en pensioen was altijd al kennis dragen van alle mogelijke regelingen tegelijkertijd. Leer je niet in een achter-namiddag.
Je kunt er in ieder geval op wachten dat net als de situatie met Uber en de taxi-chauffeurs, de fysieke bemiddelaars hier niet gelukkig mee zullen zijn.
En wat AFM dàn zal doen, spaarpotje klaar zetten voor het geval dàt en Jelle zal dan wel zien, voor diegenen die nog kunnen weten wie Jelle was ;D