Natuurlijk gaat niet alles vlekkeloos en worden er ook in affiliate-land soms foutjes gemaakt. Echter deze week hoorde (en merkte) ik dingen waarvan ik dacht ''pffff'''
Om te beginnen zat ik in een vliegtuig naast een jongeman die duidelijk op zijn praatstoel zat en vertelde hoe hij voor zijn baas geregeld had dat er 2 bedanktpaginas waren inplaats van dat er slechts1 (zoals het hoort) bedankt pagina was (inderdaad, maar eentje met een pixel) die random op percentage konden verschijnen. Inmiddels heb ik die adverteerder (in Duitsland) gebeld en die wist uiteraard van niets en probleem is verholpen. Namen noemen zou kunnen, maar ik denk dat wij met zijn allen slim genoeg zijn om vanaf nu daar scherp op te letten.
In die zelfde week heb ik zelf een sale gedaan en netjes afgerond en betaald en moest daarna bellen hoe het kwam dat de sale niet werd geregistreerd. Natuurlijk een foutje (mijn IP adres was buitenlands) en daarna netjes in de lijst gezet. Klanten met buitenlands IP mogen dus wel betalen maar niet verdienen in sommige gevallen
2 dagen later vroeg een vriend van me of ik hem wat kon lenen en standaard heb ik gezegd: hier vriend, klik maar en vraag maar een lening aan.
Stom toeval dat deze ook niet werd geteld? Of zijn we op weg naar een affiliatemarkt waar veel leads en sales ergens verdwijnen?
Verdwijnen ze naar de netwerken? Of vissen die ook achter het net door simpele trucs van adverteerders?
Ik neem aan dat jullie ook wel eens wat aanschaffen of mensen uit jullie sociale netwerk via een link van jullie ergens iets laten bestellen.
Misschien slim om ALLE (ook de achteraf opgeloste gevallen) hier te melden. Alleen door ook de achteraf opgeloste gevallen te melden krijgen we een beeld en achteraf oplossen gebeurt uiteraard alleen met sales en leads die we kennen en dat is normaal gesproken maar een klein percentage.
Misschien kan onze vriend Aart hiervoor een mooie rubriek aanmaken?
En als de netwerken dan een tool schrijven die controleert op dingen zoals een dubbele bedanktpagina dan hebben we met zijn allen weer een mooie stap voorwaarts gemaakt.
Arie
PS (voor de netwerken)
Het niet tellen van een lead of sale is altijd fout en wekt de schijn van fraude (is eigenlijk fraude)
Het wel tellen en achteraf (terecht) afkeuren is uiteraard een andere zaak.
Om te beginnen zat ik in een vliegtuig naast een jongeman die duidelijk op zijn praatstoel zat en vertelde hoe hij voor zijn baas geregeld had dat er 2 bedanktpaginas waren inplaats van dat er slechts1 (zoals het hoort) bedankt pagina was (inderdaad, maar eentje met een pixel) die random op percentage konden verschijnen. Inmiddels heb ik die adverteerder (in Duitsland) gebeld en die wist uiteraard van niets en probleem is verholpen. Namen noemen zou kunnen, maar ik denk dat wij met zijn allen slim genoeg zijn om vanaf nu daar scherp op te letten.
In die zelfde week heb ik zelf een sale gedaan en netjes afgerond en betaald en moest daarna bellen hoe het kwam dat de sale niet werd geregistreerd. Natuurlijk een foutje (mijn IP adres was buitenlands) en daarna netjes in de lijst gezet. Klanten met buitenlands IP mogen dus wel betalen maar niet verdienen in sommige gevallen
2 dagen later vroeg een vriend van me of ik hem wat kon lenen en standaard heb ik gezegd: hier vriend, klik maar en vraag maar een lening aan.
Stom toeval dat deze ook niet werd geteld? Of zijn we op weg naar een affiliatemarkt waar veel leads en sales ergens verdwijnen?
Verdwijnen ze naar de netwerken? Of vissen die ook achter het net door simpele trucs van adverteerders?
Ik neem aan dat jullie ook wel eens wat aanschaffen of mensen uit jullie sociale netwerk via een link van jullie ergens iets laten bestellen.
Misschien slim om ALLE (ook de achteraf opgeloste gevallen) hier te melden. Alleen door ook de achteraf opgeloste gevallen te melden krijgen we een beeld en achteraf oplossen gebeurt uiteraard alleen met sales en leads die we kennen en dat is normaal gesproken maar een klein percentage.
Misschien kan onze vriend Aart hiervoor een mooie rubriek aanmaken?
En als de netwerken dan een tool schrijven die controleert op dingen zoals een dubbele bedanktpagina dan hebben we met zijn allen weer een mooie stap voorwaarts gemaakt.
Arie
PS (voor de netwerken)
Het niet tellen van een lead of sale is altijd fout en wekt de schijn van fraude (is eigenlijk fraude)
Het wel tellen en achteraf (terecht) afkeuren is uiteraard een andere zaak.