Wie krijgt de eer

gertje

Nieuw lid
4 feb 2010
8
0
0
#1
Na een bezoek aan zoo+ (via mijn site) zie ik de volgende dag de ads over wat ik bezocht heb in een banner bij mijn hot mail.
ze zijn afkomstig van Criteo
Nou is mijn vraag wie gaat er betaald krijgen?
Gertje. ???
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#2
Bij Fonq werken we ook met criteo, kort gezegd koop je daar retargetting posities in en is criteo dus geen affiliate (netwerk)

Wij bij Fonq ontdubbelen in ieder geval niet tegen deze campagne, je zou het bij deze adverteerder kunnen navragen of testen. Maar deze vraag zou je ook eens kunnen stellen mbt hun eigen adwords of overige campagnes
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#3
criteo

Each visiter is identified using an anonymous cookie. Should a user not wish to be retargeted they can easily opt out of being retargeted
[list type=decimal]
[*]identified using an anonymous cookie, wie is er anoniem ?
[*]can easily opt out , wie zeurt er nou over opt-in laat staan double opt-in , lappen we aan de buitenlandse laars.
[/list]

In hoeverre heb je als affiliate nog bestaansrecht, wanneer adverteerders tegelijkertijd aktief Googelen en daarop wel degelijk ontdubbelen, tegen concurrentie doubleclick van Google, tegen concurrentie van je zakelijke partners zoals dus mailorder solutions en fonq, met alle respect voor de uitlating van Twan, als affiliate heb je daar geen inzicht in.
Heb al eens eerder aangegeven vanzelfsprekend geen probleem te hebben met het feit dat adverteerders ook met andere kanalen werken, maar geef elk kanaal dan een eigen positie. Zeker bij mailorder annex fonq zou dat met zoveel longtail winkels geen probleem moeten zijn, mailorder via affiliates, fonq via de rest. Is meer transparant dan de voornoemde mededeling.

Geldt overigens voor alle adverteerders. En met Criteo cs zijn we wel bezig om de markt rigoreus te verzieken, Google kan je ook een paranoia opleveren, het wachten is op een geitewollen sok van een ministerie of een linkse club en we worden teruggezet bij "af" zonder marketing.

Is dit nog marketing of hebben we hier een vergelijkbare "hebberigheid" zoals de bankiers-crisis.
Ben benieuwd of Gertje nog de eer gaat krijgen danwel de muntjes.
 

NJM

Nieuw lid
14 feb 2007
321
0
0
www.boekvandaag.nl
#4
@ouwesmurf ik snap je punt niet. Wat stel je nou voor, dat er bij affiliate link geen retargeting toegepast mag worden? Zolang de bron site in dit soort gevallen voldoende beloond wordt lijkt het mij juist een goede methode om afgehaakte bezoekers weer terug te krijgen toch? Of zie ik iets over het hoofd? Kun je vertellen wat je tegen retargeting hebt?

En losse affiliate labels lijken mij helemaal niks, qje merk als affiliate toch al snel wanneer een adverteerder zelf aan het adverteren slaat. De conversie stijgt 9 van de 10 keer direct. Met enkel sales gerichte affiliates zul je dus weinig profijt hebben.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#5
Zolang de bron site in dit soort gevallen voldoende beloond wordt
[list type=decimal]
[*]Ik mag hopen en veronderstellen dat criteo niet gratis werkt
[*]Bij resultaat via criteo zal criteo commissie ontvangen èn de affiliate
[/list]
dan zullen er absoluut adverteerders zijn die één van beiden zullen wegstrepen en gegeven ervaringen uit het verleden zal dat de affiliate zijn, waar immers niets gebaseerd is op contract.
Dat is het punt tegen criteo toepassing vanuit de opbrengst.

a. Het punt tegen het volgen van bezoekers : er liggen in Nederland wat afspraken rond double opt-in.
b. Google verlangt van deelnemers dat deze deelnemers hun bezoekers moeten waarschuwen voor ......
Minder vergaand dan de Nederlandse regels, maar toch.
Ik zie best de voordelen voor de adverteerder van het "opjagen en in de hoek drijven van de kandiaat", des te meer dit succes zal hebben, des te eerder kunnen we de affiliate marketing opdoeken. Met dank aan de hebberigheid.
Dat is het punt tegen dit type van opjagen.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#6
voor de duidelijkheid afzonderlijk deze toevoeging :
Ik heb al affiliates die me traffic bezorgen, waarom zou ik Criteo gebruiken?

Een gebruiker bij zijn eerste bezoek in een transactie veranderen, is een buitengewone gebeurtenis. Gemiddeld bezoekt een gebruiker een website 5 keer voordat hij een aankoop doet, zelfs als hij al klant was. Uw meest waardevolle prospects zijn degenen die uw site net verlaten hebben. Dankzij personalized retargeting kunt u in contact blijven met deze prospects. Daarnaast biedt Criteo de mogelijkheid om personalized retargeting zonder enig risico te gebruiken omdat u alleen voor clicks betaalt (PPC) die gegenereerd worden als klanten naar uw website terugkomen. Uiteindelijk zorgt Criteo ervoor dat het geld dat u in het werven van nieuwe klanten investeert, nog meer opbrengt.

ontleend aan : FAQ's van Criteo Nederland
Merk op, dat ze heel slim de vraag van de kandidaat klant begrijpen en weergeven, en er vervolgens ruim omheen wandelen. Immers, als ppc affiliate werken ze zelf en schuiven de bestaande kontakten terzijde. En zo zal menig adverteerder het ook opvatten, wegschuiven. Een andere "verpakking" van de voorgaande toolbar in die zin dat de concurrentie gebaseerd is op een ander technisch slimmigheidje.

De door Criteo opgeroepen wijsheid, dat de klant gemiddeld 5 bezoeken nodig heeft om een sale aan te gaan - stel dat - kan ook door de standaard werkende affiliate gezonden worden, zonder dat nederlandse "regels" weggezet worden en de klant "achtervolgd" wordt met zijn neergelegde keuze.
 

elja

Nieuw lid
16 aug 2009
535
0
0
#7
Het viel me onlangs op dat ik weer eens irritant achtervolgd werd door advertenties. Blijkbaar werd ik weer gespot, en bovenop advertenties gedrukt van websites waar ik net geweest was.
(Wanneer snappen die zogenaamde intelligente advertentiesytemen nou eens dat als je op een site bent, je interesse naar dat onderwerp uit gaat en niet naar een vorig onderwerp).

En de ads leken niet op die google ads. Wat is dat nu weer??, even uitzoeken. En ja, ik kwam ook terecht bij iets wat criteo heet.

Wanneer ik het goed begrijp werkt criteo alleen wanneer je al een cookie hebt. Dus wanneer je al eerder een bezoeker doorgestuurd hebt, kan criteo daar gebruik van maken.
Hoewel de discussie van de heren hierboven niet helemaal volledig te volgen is voor mij,
begrijp ik het volgende :

Ik stuur een klant naar een dienst of artikel, daardoor wordt cookie geplaatst. Later ziet criteo bij bezoeker die cookie en plaatst ook een herhaalde advertentie naar die klant. En ik ben dan mijn sale kwijt indien klant tot aanschaf over gaat?

Lijkt me geen goede zaak. Is dit geen zaak van de netwerken om in hun contracten met merchants regelingen over af te spreken?
 
23 jun 2006
758
0
0
www.mailordershops.nl
#8
Hey allemaal,

Nogmaals wil ik nadrukkelijk vermelden dat wij niet ontdubbelen tegen criteo.

Ik begrijp de "angst" dan ook niet helemaal, stel jij stuurt 100 bezoekers door en haalt daar normaliter 1 sale uit. Door gebruik te maken van een criteo komen daar straks 2 sales uit.. helemaal prima toch?

Als ik even ouwesmurf citeer;
ouwesmurf zei:
dan zullen er absoluut adverteerders zijn die één van beiden zullen wegstrepen en gegeven ervaringen uit het verleden zal dat de affiliate zijn, waar immers niets gebaseerd is op contract.
Dat is het punt tegen criteo toepassing vanuit de opbrengst.
Makkelijk gezegd, vraag eens aan de adverteerders die criteo gebruiken hoe dit zit


En wat ik aangaf, het ontdubbelen is van elke adverteerder een keuze.. nog maar een paar (grote) partijen gebruiken criteo, ik zou me dan eerder druk maken over de algemene ontdubbeling (eigen SEA campagnes, prijsvergelijkers, eigen nieuwsbrief/CRM etc). Vraag het eens aan de adverteerders waar je veel omzet doet. En ik denk zeker dat daar nog een grote rol ligt voor de netwerken om dat inzichtelijk te maken.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#9
@Twan : ik had al genoteerd dat jullie niet tegen criteo ontdubbelen, dat het overmatig ontdubbelen bij andere adverteerders voorkomt, zijn we het samen over eens, heb dat op een andere forumplek ook al bij Marko mogen lezen in de zin dat hij dat ook signaleert.

Jullie worden als adverteerder niet als testimonial aangedragen, maar heb toch zo het donkerbruin vermoeden, gegeven ook de positieve insteek van Roy, dat er best veel meer zijn en zullen komen. En zelf zie jij - voor de adverteerder - ook alleen maar plussen.

En daarmee komen we op het andere punt, de bejegening van de kandidaat klant.

@Elja: iemand komt via jouw sites uit bij een website, die bij Criteo is aangesloten. Criteo monitored het gebeuren op die sites ( hier dus de verwantschap met de toolbar van een jaar geleden ) , checkt de produkten waarvoor interesse is getoond en legt die aktiviteiten in een cookie vast. Dat vastleggen kan die adverteerder ook doen, maar blijft voorbehouden aan die website.

Er staat genoeg in , om via het internet de klant te blijven volgen. En dat gebeurt nu, wereldwijd desnoods. Via het cookie op de pc van de kandidaat - klant.

Jij hebt bijvoorbeeld als cadeau aangegeven dat je Noordhollandse klompen wilt kopen ( door deze in de winkelwagen te zetten danwel als keuze vast te leggen ) , maar hèbt nog niet gekocht en verlaat de site. Je surft naar website 2 , die toevalligerwijs ook bij Criteo is aangesloten "als plaats waarop weergegeven kan worden", niet hetzelfde maar vergelijkbaar aan Google, wordt ingekocht. Stom toevallig een site over herenbretels, iets heel anders.
En wat zie jij uit je rechterooghoek naar voren komen : een banner met die klompen die je net had zien staan.
En dat gebeurt bij website 4 en 7 en 11 etc. Totdat je voor de bijl gaat of je pc in elkaar ramt omdat je op je klompen aanvoelt dat er paranoia op de loer ligt of het cookie verwijdert.

Ik heb expres zowel de Amerikaanse weblink als de Nederlandse hierboven vermeld, volg de demo.

Er zullen dan dus veel meer mensen dan jij alleen, gevolgd worden, om de oren geslagen worden virtueel : "jij hebt nog niet gekocht, doe dat effe".

Wanneer jij Elja, een nieuwsbrief aktie wilt doen of een email-marketing, moet jij deze voorzien van adressen die met double opt-in ( 2 x instemmen aantoonbaar ) zijn verkregen anders krijg je acuut problemen met de nederlandse regelgeving.

Wanneer jij van Google Adsense advertenties accepteert op jouw websites, waarop eveneens gepersonaliseerde advertenties staan ( is gecommuniceerd ) dan moet jij daar op je site de klant over informeren, staat in de webmaster-voorwaarden.

Dan ben ik nieuwsgierig of Twan en diens collegae kunnen aangeven, op welke plek die waarschuwing aan de klant wordt gegeven met een double opt-in.
Ingeval dat niet zo is : kan het zomaar gebeuren dat er heisa in de pers ontstaat met als gevolg dat onze aktieve Minister van Economische Zaken , die toch al stringenter dan de Brusselse regels, de cookies wil aanpakken, gesterkt wordt in dat beleid of nog erger.
Zitten wij als affiliates daarop te wachten, dacht het niet.

Waar ligt dan de clue bij instortende markt : bij de hebberige marketeers die hierin een mogelijke omzetvergroting voor hun klant kunnen voorspiegelen ( is dat ook ! ), vervolgens gevolgd door evenzeer hebberige adverteerders.

Etcetera, dat hebben we dus ook bij de bankiers gezien.

Ik erken juist dat de methode kan werken, dat is het punt niet. Het gaat om de mogelijke gevolgen. En daarmee vind ik ook dat Criteo en hun klanten hiermee te ver gaan. De klant wordt opgejaagd door Criteo, dat is geen verkoop en dat is geen verkoop-marketing meer. Dat is een Robin Hood met : je geld of je virtuele leven. ;)

Jouw klant, Elja, kan bij jou ook vaker terugkomen en ziet dan ook dat plaatje met klompen, komt alsnog op het idee om te gaan kopen en komt bij dezelfde adverteerder. Dat is vrijheid blijheid, geen dwang hooguit dat je door een goed taalgebruik iemand enthousiast kan maken om alsnog te gaan kopen. Jij hebt immers geen idee, dat die speciale klant is teruggekeerd.

"Om het kort te houden", zo zit het ongeveer in elkaar. Ik heb niet de illusie dat ik deze ontwikkeling kan tegenhouden, alleen niemand zal ook ooit kunnen mopperen dat ik niet gewaarschuwd heb. Mede naar aanleiding van de lotgevallen van Gertje, topic-starter.

@Twan:die ontwikkeling, die kans op afkalvende markt, daar gaat het om. Ik noem dat geen angst. Simpel alert zijn op ongewenste ontwikkelingen die je kunt voorkomen doordat juist die markt een zelfreinigend vermogen heeft. ;D
 
#10
Hallo allemaal,

Om twijfel weg te nemen: Conrad werkt sinds kort ook met Criteo (op dit moment is Conrad.nl live, Conrad.be volgt binnenkort).

Wij ontdubbelen Criteo niet met affiliatecampagnes. I.p.v. gemiste sales door overschreven cookies zorgt Criteo voor meer sales, omdat bezoekers die producten bekijken maar niet kopen er nogmaals aan herinnerd worden. De affiliatecookie (LCC) blijft dus bewaard.

De eerste resultaten bij ons zijn positief (conversie) en we hebben vooralsnog geen klachten van bezoekers / klanten die zich zorgen maken over hun privacy. Dit bewaken we uiteraard.

Ik heb Criteo op de hoogte gebracht van dit topic, dat leek me wel zo netjes. Hopelijk geven ze hun kijk op de zaak voor bovenstaande discussie.

Om nog even terug te komen op de ontdubbeling bij Conrad: dat vindt alleen tussen affiliatecampagnes onderling plaats, niet met andere campagnes die wij inzetten. We ontdubbelen affiliates dus niet met e-mail, Adwords, Criteo, prijsvergelijkers etc.

Onze SEO-campagne wordt wel ontdubbeld, deze wordt namelijk door een affiliate gerund.

Mocht je vragen hebben over onze affiliatecampagne of de ontdubbeling daarvan, neem dan gerust contact met me op via affiliate --at-- conrad.nl.

Groet,
Tom - Conrad
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#11
Beste Tom,

Heel sympathiek dat jullie niet tegen andere campagnes en googlecampagnes ontdubbelen, maar je gaat voorbij aan een veel belangrijker aspekt , zoals ik aan heb gegeven in mijn vorige item :
Ik erken juist dat de methode kan werken, dat is het punt niet. Het gaat om de mogelijke gevolgen. En daarmee vind ik ook dat Criteo en hun klanten hiermee te ver gaan. De klant wordt opgejaagd door Criteo, dat is geen verkoop en dat is geen verkoop-marketing meer. Dat is een Robin Hood met : je geld of je virtuele leven. ;)
Wil je een campagne van een internetpagina versterken met bijvoorbeeld een nieuwsbrief aktie dan weet je best wel dat je een double-opt-in moet toepassen om uit handen van de wetgever te blijven.

Criteo is sterker dan de nieuwsbrief, die gaat hinderlijk achtervolgen. Wat je dan bereikt is een kortstondig verkoopsucces voor jullie zelf, en op termijn lopen we met z'n allen kans op ernstige verstoring van onze markt doordat de overheid gaat ingrijpen. Dit vraagt om een zelfreinigend vermogen zijdens adverteerders, maar ik geef toe, dat lijkt moeilijk.

Tenzij jullie de klant een double-opt-in aanbieden om achtervolgd te worden met gemaakte keuzes. Ben benieuwd of dat er komt.
Denk van niet, want sommige situaties leiden ontegenzeggelijk altijd tot lemmingen-gedrag. ;D
 

PimM

Nieuw lid
8 apr 2008
186
0
0
#12
De klant wordt opgejaagd door Criteo, dat is geen verkoop en dat is geen verkoop-marketing meer. Dat is een Robin Hood met : je geld of je virtuele leven.
Mooi dat bepaalde partijen niet ontdubbelen op Criteo. Wat ik echter veel erger vind is dat ik constant achterna wordt gezeten door deze irritante advertenties.

Even op de site van Conrad geweest en vervolgens zie ik overal, maar dan ook werkelijk OVERAL, de banners van Conrad verschijnen. Het blauw en geel schreeuw me zowat om de oren!

Ik vind dit een erg slechte ontwikkeling, zeker in het kader van de hele cookie- en privacy discussie van de laatste tijd. Door het toedoen van dit soort partijen als Criteo kan ik me heel goed voorstellen dat de gemiddelde internet gebruiker meer privacy wil... De goede partijen zullen hier uiteindelijk voor boeten.
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#13
Vandaag geconstateerd dat ook Heine werkt met Criteo

Gelet op de company info van Otto, goeie kans dat het ook voorkomt bij deze greep uit het totaal van het concern :
Baur Group
Alba ModaWitt Schwab Group
Cofidis
3 Suisses International
Unigro
Vitrine Magique
Bleu Bonheur
Bon Prix
baumarkt direkt GmbH & Co KG
discount24 . de
Heine
Hermes Logistik
Holiday Express
Crate and Barrel

internet verandert per dag ... zijn we wakker ? ;D
 
25 jan 2008
3.028
0
0
wfsidee.nl
#14
Het is tegen m'n aard om oude zaken omhoog te krikken, maar ik word zo moe van dat criteo gedoe :
AD 21-10-2010
Criteo neemt uw privacy zeer serieus
De browsing informatie die door ons verzameld wordt is anoniem. Klik hier voor meer informatie over onze privacy policy.
Wilt u deze gepersonaliseerde krasnl banners niet meer zien?
U kunt deze banners tijdelijk deactiveren.
Om deze krasnl banners tijdelijk te deactiveren klikt u hier.
Pas op; als u voor deze optie kiest zult u nog wel de banners van andere partners van Criteo zien.
Daarbij zullen deze soort krasnl banners opnieuw vertoond worden wanneer u de krasnl website weer bezocht heeft.
Wilt u dat deze vorm van reclame niet meer vertoond wordt?
U kunt deze banners geheel deactiveren.
Om deze banners geheel te deactiveren klikt u hier.
Deze opt-out werkt enkel voor Criteo's retargeting service en zal de reclame van andere bedrijven niet stopzetten.
Weest u zich ervan bewust dat andere bedrijven deze retargeting service tevens aanbieden. Om meer te weten te komen over deze bedrijven, klikt u hier.
Pas op; deze opt-out is op een cookie gebaseerd. Op het moment dat u al uw cookies verwijdert weten wij niet meer dat u voor de opt-out gekozen heeft.
Als u alle Criteo banners van uw browser wilt verwijderen vindt u hier de instructies.
Uw status
U heeft een actieve cookie
U heeft niet voor de opt-out gekozen
en u heeft een actieve cookie.
Om met Ceasar te spreken :"ook gij Brutus", bijgenaamd : KRAS REIZEN

Je wordt stapelkrankjorum van allemaal banners van Heine, Otto groep, bovengenoemde en nu dus ook Kras.
En allemaal gaan ze je achtervolgen : waarzin.

Als een "beroeps" dat effekt al ervaart, hoe dan de willekeurige bezoeker ? Hebben jullie - Criteo believers - dan echt niet in de gaten dat je bezig bent om deze en andermans markt grondig te verzieken ? :-\
 

wonkel

Nieuw lid
3 sep 2008
148
0
0
#15
Helemaal mee eens ! Werkt zeer storend, overal komen dezelfde banners en advertenties weer op. En adverteerders willen maar dat wij ons aan allerlei regeltjes houden. Kan me heel goed voorstellen dat dit voor een ''normale'' consument ook heel irritant is. Begrijp de adverteerders zelf ook niet, roept volgens mij alleen maar irritatie op ipv dat het extra sales oplevert. Voor de totale online markt kan dit geen goede ontwikkeling zijn. Irritatie zal niet tot heel veel sales leiden lijkt me zo.
 
12 jul 2012
287
0
0
#16
ouwesmurf zei:
Beste Tom,

Heel sympathiek dat jullie niet tegen andere campagnes en googlecampagnes ontdubbelen, maar je gaat voorbij aan een veel belangrijker aspekt , zoals ik aan heb gegeven in mijn vorige item :
Ik erken juist dat de methode kan werken, dat is het punt niet. Het gaat om de mogelijke gevolgen. En daarmee vind ik ook dat Criteo en hun klanten hiermee te ver gaan. De klant wordt opgejaagd door Criteo, dat is geen verkoop en dat is geen verkoop-marketing meer. Dat is een Robin Hood met : je geld of je virtuele leven. ;)
Wil je een campagne van een internetpagina versterken met bijvoorbeeld een nieuwsbrief aktie dan weet je best wel dat je een double-opt-in moet toepassen om uit handen van de wetgever te blijven.

Criteo is sterker dan de nieuwsbrief, die gaat hinderlijk achtervolgen. Wat je dan bereikt is een kortstondig verkoopsucces voor jullie zelf, en op termijn lopen we met z'n allen kans op ernstige verstoring van onze markt doordat de overheid gaat ingrijpen. Dit vraagt om een zelfreinigend vermogen zijdens adverteerders, maar ik geef toe, dat lijkt moeilijk.

Tenzij jullie de klant een double-opt-in aanbieden om achtervolgd te worden met gemaakte keuzes. Ben benieuwd of dat er komt.
Denk van niet, want sommige situaties leiden ontegenzeggelijk altijd tot lemmingen-gedrag. ;D
Oud topic met een knappe voorspelling van Ouwesmurf! We moeten er nu inderdaad allemaal voor boeten.