willie wortel zei:
https://www.acm.nl/nl/publicaties/publicatie/13342/ACM-legt-boete-op-voor-overtreding-spamverbod/
En een citaat hieruit :
Anita Vegter, bestuurslid ACM: ?Met dit boetebesluit geven we een belangrijk signaal af: adverteerders, publishers en affiliate netwerken hebben elk een eigen verantwoordelijkheid om aan de spamwetgeving te voldoen.
Vervolgens moet je je dan even afvragen over welke omvang van emailbestanden het dan gaat. Er zijn collega's die zelf spreken van minimaal 500.000 adressen. Gelukkig bedoelen ze desnoods over de grens, anders heb je met enkele collega's hele landen in portefeuille ;D
verplichte controle door KPMG ?
Maar ... gaat even om het principe. Pak er 4 bij elkaar van gelijke omvang : 4 x 500.000 =2 miljoen adressen.
In de visie van de ACM moet dan elke betrokken partij, dus ook de publisher ( uiteraard van het eigen bestand ? maar ook van zijn collega's bij een gezamenlijke actie ??? ) èn het netwerk èn de betrokken adverteerders het hele adressenbestand kunnen beoordelen naast beoordeling van de wijze waarop de adressen / instemmingen zijn verkregen.
Enerzijds commercieel 'gevoelig' materiaal, die adressen van zomaar een publisher, anders - vergelijk eens de efficiency van de belastingdienst - hoe regel je dit op eenvoudige wijze.
En meest belangrijke : er is een overleg tussen de 'PAN'genoten en de ACM.
ACM constateert iets. Ligt het dan niet eerder voor de hand zijdens mevrouw Anita Vegter, om elkaar aan tafel uit te nodigen voor - desnoods dwingende - gesprekken. In plaats van een boete uit te delen van 8+ ton.
Dit lijkt meer een preek voor eigen parochie in de zin van 'kijk ons eens goed bezig zijn'
Citaat van de ACM van eigen website :
Onze missie
De Autoriteit Consument & Markt bevordert kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten. Kansen voor innovatie, nieuwe producten, diensten en bedrijven. Keuzes voor consumenten, die echt wat te kiezen hebben en durven kiezen. Omdat bedrijven duidelijk zijn over wat zij aanbieden. En consumenten weten wat hun rechten zijn. Hier ligt de sleutel voor goedwerkende markten.
met alle respect, maar een boete van 8+ ton uitdelen lijkt meer op "
het in de 'pan' hakken van bedrijven".
Even optellen en aftrekken :
- AFM gooit roet in het eten van financiele vergelijkingen, vermoedelijk dit deel van de markt exit.
- ACM gooit roet in het eten van emailmarketing en oh ja, deze ACM houdt zich ook bezig met de cookies van
Nederland en ook met Consument en de rekeningen van Zorg, lees de Telegraaf van vandaag 27-9-14, om je te
bescheuren (..)
goed bezig