http://www.reis-affiliate.nl/nieuws/797/TradeTracker-faciliteert-Vakantiekrant.nl
Conversion Media is dit nieuwe boekingsseizoen een eigen reissite begonnen, vakantiekrant.nl. Via de site worden reisadverteerders uit het TradeTracker netwerk gepromoot. De reissite genereert vooral verkeer via de maandelijks te verspreiden huis aan huis krant waarin de reisaanbiedingen worden gepromoot. Volgens vakantiekrant behalen zij maandelijks een oplage van 1 miljoen stuks. Daarnaast zijn zij samen met hun adverteerders met een stand aanwezig op de vakantiebeurs.
Affiliate concurrent?
Conversion Media, het bedrijf achter het initiatief is volgens de kamer van koophandel volledig in handen van affiliatenetwerk TradeTracker en TradeTrackers directeur Paul van Doorn. Een opzienbarende keuze omdat het bedrijf hiermee de directe concurrentie aangaat met haar eigen affiliates. Er zijn vaker kleine initiatieven ondernomen door netwerken, maar deze vielen altijd onder de noemer ?testsites?, nooit ging een netwerk zo publiekelijk de boer op met een eigen affiliate site.
Paul van Doorn zegt in een reactie hiermee ervaring op te willen doen met offline performance based marketing, en aa te tonen dat er meer mogelijkheden zijn voor performance based marketing. De promotie van de website zal uitsluitend offline plaatsvinden. Daarbij geven ze TT topaffiliates de kans om hun websites ook onder de aandacht te gaan brengen in de krant. Door de koppeling van de krant aan het TT netwerk zegt het netwerk veel nieuwe reis adverteerders te hebben getrokken die binnenkort zullen starten.
Een verhaal met meerdere kanten dus. In het licht van de eventueel op te richten branche organisatie ben ik benieuwd naar jullie mening, is dit toe te juichen of af te raden? Is het een goede promotie van TradeTracker of een concurrent van haar eigen affiliates?
Roy
Conversion Media is dit nieuwe boekingsseizoen een eigen reissite begonnen, vakantiekrant.nl. Via de site worden reisadverteerders uit het TradeTracker netwerk gepromoot. De reissite genereert vooral verkeer via de maandelijks te verspreiden huis aan huis krant waarin de reisaanbiedingen worden gepromoot. Volgens vakantiekrant behalen zij maandelijks een oplage van 1 miljoen stuks. Daarnaast zijn zij samen met hun adverteerders met een stand aanwezig op de vakantiebeurs.
Affiliate concurrent?
Conversion Media, het bedrijf achter het initiatief is volgens de kamer van koophandel volledig in handen van affiliatenetwerk TradeTracker en TradeTrackers directeur Paul van Doorn. Een opzienbarende keuze omdat het bedrijf hiermee de directe concurrentie aangaat met haar eigen affiliates. Er zijn vaker kleine initiatieven ondernomen door netwerken, maar deze vielen altijd onder de noemer ?testsites?, nooit ging een netwerk zo publiekelijk de boer op met een eigen affiliate site.
Paul van Doorn zegt in een reactie hiermee ervaring op te willen doen met offline performance based marketing, en aa te tonen dat er meer mogelijkheden zijn voor performance based marketing. De promotie van de website zal uitsluitend offline plaatsvinden. Daarbij geven ze TT topaffiliates de kans om hun websites ook onder de aandacht te gaan brengen in de krant. Door de koppeling van de krant aan het TT netwerk zegt het netwerk veel nieuwe reis adverteerders te hebben getrokken die binnenkort zullen starten.
Een verhaal met meerdere kanten dus. In het licht van de eventueel op te richten branche organisatie ben ik benieuwd naar jullie mening, is dit toe te juichen of af te raden? Is het een goede promotie van TradeTracker of een concurrent van haar eigen affiliates?
Roy